دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : 54068
منبع : خبرگزاری فارس
امیرآبادی با تاکید بر توانمندیهای تخصصی نظام مهندسی:

نظام مهندسی نقش خود را در پروژه‌های بزرگ استان ایفا کند

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توانمندی‌های تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: نظام مهندسی نقش خود را در پروژه‌های بزرگ استان ایفا کند.
نظام مهندسی نقش خود را در پروژه‌های بزرگ استان ایفا کند

به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی فراهانی در دیدار رییس و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان کرد: اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مهمترین بحث جامعه مهندسی است که باید آن را در اولویت کاری قرار داد.
وی بیان کرد: در دوره قبل موضوع اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در صحن مجلس مطرح شد که پیشنهادهایی در این زمینه در کارگروه مربوطه ارائه دادیم که امیدواریم در این دوره نیز انتظارت و دغدغه‌های مهندسان و مردم در بازنگری این قانون مد نظر قرار گرفته باشد.
امیرآبادی تصریح کرد: قوانین و مقررات باید به گونه ای نگارش شود که اجرای آن سهل و آسان باشد چرا که اگر اجرای قوانین برای مردم سخت باشد از عمل به آن امتناع می‌کنند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با تقدیر از عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در خصوص نحوه اجرای مجریان ذیصلاح بیان کرد: نظام مهندسی قم در این زمینه خوب عمل کرده و عجله و شتاب زدگی نداشته و با تدبیر قدم‌هایی برداشته است.
وی اضافه کرد: اگر برخی از قوانین یکباره به مرحله اجرا در بیاید مشکلاتی ایجاد خواهد شد که به عنوان نمونه می‌توانیم به همین قانون مجریان ذیصلاح اشاره کنیم که از گذشته بوده است اما در برخی از استان‌ها قابلیت اجرایی نداشته و به مروز زمان در حال اجرا است.
امیرآبادی در ادامه با تاکید بر تقویت ارتباط سازمان نظام مهندسی ساختمان ، شهرداری و شورا بیان کرد: این تقویت همکاری‌ها موجب ارائه خدمات مطلوبی به مردم خواهد شد و همه باید تلاش کنیم تا گرهی از کار مردم باز شود.
نماینده قم در مجلس تصریح کرد: ارائه خدمات الکترونیک موجب تسهیل در امور خواهد شد و حجم رفت و آمدها در شهر نیز کاهش می‌یابد که ضرورت دارد خدمات فنی و مهندسی از طرف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نیز از این طریق ارائه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان قم باید در پروژه‌های بزرگ قم نقش آفرینی داشته باشد افزود: دلسوزی مهندسان قمی به مراتب بیشتر از دیگرانی است که قصد اجرای پروژه‌هایی در این شهر دارند که از نظام مهندسی و مهندسان به عنوان نخبگان استان این انتظار می‌رود تا در اینگونه مسائل و پروژه‌ها نظر کارشناسی خود را در رد و یا تایید آن‌ها ارائه کنند که در این صورت مسئولین استان نیز می‌توانند بهتر تصمیم بگیرند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نامناسب نما و منظر شهری در قم بیان کرد: مهندسان و معماران در این زمینه باید ورود کنند تا هر نمایی در قم اجرایی نشود که در این راستا ساختمان‌های دولتی و نهادها نیز باید برای مردم الگو باشند و مقررات ملی ساختمان در آن به خوبی رعایت شود.
امیرآبادی ابراز کرد: پروژه‌هایی همانند مونوریل و فرودگاه روزی در قم اجرا شدند که درآن زمان انتظار می‌رفت مهندسان نظرات کارشناسی و تخصصی خود را ارائه کنند و مسئولان را به عواقب و تبعات اجرای آن آگاه سازند تا امروز استان درگیر مشکلات آن نشود.
وی گفت: ارائه مشاوره‌های فنی و تخصصی نظام مهندسی در پروژه‌های شهری می‌بایست پررنگ شود چرا که مردم و مسؤولان نظرات کارشناسی مهندسان را خواهند پذیرفت و مهندسان باید در حوزه‌هایی همانند محیط زیست، ترافیک، تغییرکاربری باغات و مباحث مربوط به نما و منظر شهری ورود کنند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در زمینه بافت‌های فرسوده و تهیه مسکن برای جوانان، دولت باید فکری اساسی کند و برنامه ریزی دقیقی در این زمینه صورت گیرد.
انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcc4xqp.2bq0e8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما