کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نشست گفتمان آزاد «اسلام‌هراسی» در یک دانشگاه کانادایی برگزار شد

خبرگزاری حوزه نیوز , 4 مهر 1396 ساعت 23:01

قم نیوز: دانشجویان مسلمان دانشگاه ویندزور در استان انتاریوی کانادا جلسه گفتمان آزادی با عنوان «کوبیدن افسانه‌ها: اسلام‌هراسی چیست؟» به منظور مبارزه با پیش داوری‌های متعصبانه و کلیشه‌های ضداسلامی برگزار کردند.


به گزارش قم نیوز جلسه گفتمان آزاد با موضوع «اسلام‌هراسی» روز گذشته در دانشگاه ویندزور در استان انتاریوی کانادا برگزار شد. و هدف آن مبارزه با سوءتعابیر و پیش‌داوری‌های کلیشه‌ای در رابطه با اسلام و پیدا کردن راه حلی برای مبارزه با آن‌ها بود.

ادمیرا کونجیک معاون رئيس حمایت از دانشجویان برای اتحاد دانشجویی دانشگاه این نشست را با عنوان « کوبیدن افسانه‌ها: اسلام‌هراسی چیست؟» برگزار کرده بود.

وی درباره حجاب می‌گوید: موقع کار وقتی روسری به سر داشتم، به عنوان یک زن مسلمان تجربیات بسیار تلخی در رابطه با مشتریان داشتم. آن‌ها در کنار من با احتیاط برخورد می‌کردند و از من به خاطر مسلمان بودنم می‌ترسیدند. گاهی مردم به من به چشم یک «تهدید» نگاه می‌کردند! و من اسلام‌هراسی را با تمام وجود درک می‌کردم.

این دانشجوی سال چهارم جرم شناسی هدف خود را از برگزاری این نشست ایجاد فضایی برای بحث و گفتگو در رابطه با مسائل پرتنش پیرامون اسلام بیان کرده و می‌گوید: من تصمیم گرفتم این نشست را با همکاری اساتید دانشگاه و دانشجویان به منظور بحث در رابطه با اسلام هراسی، اعتقادات اسلامی و هویت اسلامی برگزار کنم.

در این نشست به موضوعاتی چون اسلام‌هراسی در دانشگاه، کلیشه‌های رایج و مسئله چالش سفیدپوستان و مسلمانان رسیدگی شد.

جاکلین گیت یکی از دانشجویان غیرمسلمان دانشگاه که در این نشست شرکت داشته می‌گوید: من اینجا آمده‌ام تا بیشتر درباره اسلام بیآموزم و هم‌پیمان بهتری برای دوستان مسلمانم باشد. این نشست را به منظور یادگیری برگزار کردیم نه نفرت ورزیدن.

احمد خلیفه از دیگر شرکت کنندگان گفت: اسلام‌هراسی یک مشکل رو به رشد در جامعه و دانشگاه‌ها هست و باید به این مسئله رسیدگی شود. من معتقدم بهترین راه برای حل یک مشکل آغاز گفتمان است.

وی افزود: به نظر من این گفتمان و جلسه گفتگو بهترین راه برای آغاز حل مشکلات مربوط به اسلام‌هراسی است.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 54128

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/54128/نشست-گفتمان-آزاد-اسلام-هراسی-یک-دانشگاه-کانادایی-برگزار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir