کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدير آزمايشگاه كنترل مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي معاونت غذا و داروي استان قم خبر داد

جمع‌آوري 60 درصد از نمونه‌ها از مراكز عرضه براي آزمايش

خبرگزاری فارس , 25 مهر 1396 ساعت 5:00

قم نیوز: مدير آزمايشگاه كنترل مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي معاونت غذا و داروي استان قم گفت: بيش از 60 درصد نمونه‌هايي كه به آزمايشگاه ارسال مي‌شود از سوي معاونت بهداشتي از سطح عرضه يعني فروشگاه‌ها، كارگاه‌ها و رستوران‌ها نمونه‌برداري و براي آزمايش ارسال مي شود.


به گزارش قم نیوز قادر اسدزاده ظهر امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز جهانی غذا که در سالن جلسات ساختمان غذا و دارو برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی اظهار کرد: در این بخش نمونه‌های مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی آزمایش می‌شوند که در دو سطح تولید و عرضه نمونه‌برداری و به آزمایشگاه ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد نمونه‌هایی که به آزمایشگاه ارسال می‌شود از سوی معاونت بهداشتی از سطح مراکز عرضه یعنی فروشگاه‌ها، کارگاه‌ها و رستوران‌ها نمونه‌برداری و برای آزمایش ارسال می‌شود و حدود 40 درصد از سطح تولید مانند کارخانجات نمونه‌برداری و ارسال می‌شود.

مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه در هر واحد تولیدی که پروانه ساخت و بهره‌برداری دریافت می‌کند آزمایشگاه کنترل کیفیت مستقر است گفت: این آزمایشگاه تولیدات کارخانه را کنترل می‌کند که از جمله فعالیت‌های این حوزه کنترل آزمایشگاه‌های واحدهای تولیدی است.

وی عنوان کرد:‌ طرح‌های کشوری مانند طرح حذف جوش شیرین از نان و نمک‌های یددار اجرا می‌شود که بر همین اساس نمونه‌های این بخش نمونه‌برداری و در آزمایشگاه کنترل می‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 54940

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/54940/جمع-آوري-60-درصد-نمونه-ها-مراكز-عرضه-براي-آزمايش

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir