کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری:

56 درصد متکدیان شهر قم غیر بومی هستند

خبرگزاری فارس , 9 آبان 1396 ساعت 10:30

قم نیوز: مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با بیان اینکه 56 درصد متکدیان شهر قم غیر بومی هستند گفت: در دو سال گذشته 5 هزار و 627 متکدی از سطح شهر قم جمع آوری شده است.



به گزارش قم نیوز احمد رضا شفیعی با اشاره به وجود تخلفات شهری، اظهار کرد: تخلفات شهری مجموعه مواردی را شامل می‌شود که علاوه بر نقض حقوق شهروندی، سلامت روانی شهر را دچار اختلال کرده و موجب آسیب رسانی به شهر و تهدید سلامت اجتماعی آنها می‌گردد که این امر موجب بروز مشکلات و معضلات عدیده‌ای می‌شود.
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با تاکید بر اینکه قبل از آغاز مسؤولیت در شهر قم، 38 شاخص برای ایجاد نظم و انضباط بخشی در این شهر پیش بینی انجام داده بودیم، افزود: با آغاز مسؤولیت و بازدیدهایی که از سطح شهر داشتم متوجه شدیم که شهر قم در سه بخش سد معبر، متکدیان و ساخت و سازهای غیرمجاز با مشکلات عدیده‌ای مواجه است به همین منظور ساماندهی این سه بخش را در اولویت کاری خود قرار دادیم.
شفیعی ادامه داد: سدمعبر شامل دو بخش دست فروشان و وانت بارهای میوه فروش می‌شود و لازم به ذکر است که بالغ بر 4 هزار دستفروش اطراف حرم و اطراف بازار و هسته مرکزی شهر قم را احاطه کرده بود و شب‌ها نیز در میادین اصلی شهر اقدام به دستفروشی می‌کردند و وانت بارهای میوه فروش نیز به صورت گسترده در اکثر خیابان‌های شهر مستقر بودند.
وی افزود: با اجرای طرح ویژه با هماهنگی با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی اقدام به ساماندهی دست فروشان در اطراف حرم مطهر و هسته مرکزی شهر کرده‌ایم به طوری که در حال حاضر از فعالیت پراکنده دستفروشان خبری نیست و نظم و انضباط خوبی در این زمینه در سطح شهر قم حاکم شده است.
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به ساماندهی متکدیان در شهر قم، گفت: بر اساس مصوبه شورای اداری کشور 13 دستگاه در بحث جمع آوری و ساماندهی متکدیان مسؤولیت دارند و این امر فقط وظیفه شهرداری نیست.
شفیعی افزود: در دو سال گذشته 5 هزار و 627 متکدی از سطح شهر قم جمع‌آوری شده است که از این تعداد 2 هزار و 284 متکدی زن و 489 نفر کودک و مابقی مرد بوده اند.
وی ادامه داد: از این تعداد متکدی جمع آوری شده 65 درصد غیربومی بودند و به عنوان افراد بلامکان در شهر قم زندگی می‌کردند.
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری قم خاطر نشان کرد: شهرداری وظیفه جمع آوری متکدیان از سطح شهر و ایجاد، آماده سازی و تجهیز مرکز غربالگری را برعهده دارد که خوشبختانه این مرکز حدود 6 ماه است در اختیار فرمانداری قرار گرفته است و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط از جمله بهزیستی، نیروی انتظامی، کمیته امداد، علوم پزشکی، صدا و سیما و دادگستری و غیره در این مرکز حضور دارند که نسبت به غربالگری و تعیین وضعیت متکدیان اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
شفیعی در ادامه با بیان اینکه در گذشته شاهد انتقال متکدیان از شهرهای اطراف به قم بودیم، گفت: خوشبختانه با اقدامات و برخوردهای قانونی که با متکدیان در قم شده است، خود متکدیان دیگر تمایلی به حضور در این شهر ندارند.

انتهای پیام / 136
 


کد مطلب: 55543

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/55543/56-درصد-متکدیان-شهر-قم-غیر-بومی-هستند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir