شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 55929
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل تأمین اجتماعی قم:

ضریب پشتیبانی بیمه تأمین اجتماعی در قم به 6.7 رسیده است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تأمین اجتماعی قم گفت: ضریب پشتیبانی تأمین اجتماعی نسبت به سایر صندوق‌ها در وضعیت بهتری قرار دارد و این رقم در استان قم به 6.7 رسیده است.
ضریب پشتیبانی بیمه تأمین اجتماعی در قم به 6.7 رسیده است
به گزارش قم نیوز علی اصغر دادخواه در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با بیان این که برای بررسی  اوضاع صندوق‌ها شاخصی به نام شاخص پشتیبانی تعریف شده است اظهار کرد: ضریب پشتیبانی تعداد بیمه‌شدگان به تعداد مستمری‌بگیران در هر صندوق است که در فاصله زمانی سال 1392 تا  پایان سال 1395 تعداد بیمه‌شدگان اصلی تأمین اجتماعی قم 6 درصد رشد داشته، در حالی که رشد مستمری بگیران اصلی تأمین اجتماعی در قم در بازه زمانی اعلام شده حدود 31 درصد بوده است.
وی کاهش ضریب پشتیبانی را برای صندوق‌های بازنشستگی مسئله ساز عنوان کرد و افزود: باید صندوق تأمین اجتماعی مورد حمایت قرار گرفته و از تحمیل بار مالی جدید، بدون تأمین منابع خودداری شود.
مدیرکل تأمین اجتماعی قم تصریح کرد: امروز بخشی از بازنشستگی‌های تأمین اجتماعی، مربوط به بازنشستگی‌های زودتر از موعد مقرر است که درصد قابل توجهی از آن مربوط به بازنشستگی‌های زودتر از موعد مشاغل سخت و زیان آور است.
وی اظهار کرد: دلیل مهم پایین بودن ضریب پشتیبانی در تأمین اجتماعی به همین بازنشستگی‌های زودتر از موعد باز می‌گردد .
دادخواه گفت: شاخص فراگیری تأمین اجتماعی در استان قم در سال گذشته 53 درصد بوده که این رقم در 6 ماهه سال 96 به حدود 56.3 درصد رسیده است.
در این نشست مشترک مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون در استان مباحث بیمه ای در حوزه کاری خود را با مدیرکل تأمین اجتماعی قم در میان گذاشتند و تدابیر لازم در خصوص نحوه رفع مشکلات اتخاذ شد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcjhhei.uqei8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما