کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله اراکی:

شیعیان و اهل سنت مشترکات زیادی دارند

خبرگزاری فارس , 22 آبان 1396 ساعت 21:01

قم نیوز: دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب وحدت مسلمانان را به ضرر دشمنان اسلام دانست و گفت: کسی که با وحدت مسلمانان دشمن باشد دشمن اسلام است؛ این وحدتی است که همه را به سوی آن دعوت می‌کنیم.


به گزارش قم نیوز آیت الله محسن اراکی با اشاره به جنایات داعش و تکفیری‌ها و حمایت مستکبرین و برخی کشورهای منطقه از این گروهک تکفیری تاکید کرد: داعش نه تنها خلافت اسلامی نیست بلکه خلافت جنایتکاران است و مهمترین چالشی که امروز در برابر جامعه اسلامی وجود دارد چالش پراکندگی و جنگ داخلی و خصومت بین مذاهب درون جامعه اسلامی است.

وی افزود: داعش، النصرة و گروه‌های تکفیری همانند میکروب‌هایی هستند که به جسم اسلام حمله کرده‌اند و مسلمانان باید تلاش کنند که این میکروب‌ها را از پیکر جهان اسلام بیرون کنند.
دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب، امید دشمنان برای توقف بینش اسلامی را از درون جامعه اسلامی دانست و بیان داشت: دشمنان برای اینکه بتوانند جامعه اسلامی را به شکست مواجه کنند از درون جامعه شروع می‌کنند.
وی با اشاره به معنای درونی و عمقی وحدت و انسجام اسلامی گفت: وحدت به این معنی نیست که شیعیان و اهل سنت از عقاید خود دست بردارند، بلکه در عین حفظ عقاید خود، می‌توان با دیگر مذاهب اسلامی متحد بود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: نقاط مشترک میان شیعیان و اهل سنت زیاد است و ما همه قرآن را کتاب مشترک و پیامبر اکرم(ص) را پیامبر خود می‌دانیم.
وی وحدت تمام مسلمانان را به زیان دشمنان اسلام دانست و گفت: کسی که با وحدت مسلمانان دشمن باشد دشمن اسلام است؛ این وحدتی است که همه را به سوی آن دعوت می‌کنیم،‌ در قرآن و سنت نیز به وحدت اشاره شده است و قرآن تفرقه را شرک می‌داند.
آیت‌الله اراکی با بیان اینکه دشمنان اسلام و اهل بیت به دنبال روشن کردن آتش جنگ در جامعه اسلامی هستند بیان داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی در صدد هستند جامعه همدل و یک دست ما را به پراکندگی و جنگ داخلی بکشانند.
گفتنی است اجلاس  محبان اهل‌بیت(ع) و مساله تکفیری‌ها با حضور بیش از 600 نفز از میهمانان خارجی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 56039

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/56039/شیعیان-اهل-سنت-مشترکات-زیادی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir