کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

روحانیون جایگاه محیط زیست را در جامعه تبیین کنند

خبرگزاری فارس , 30 آبان 1396 ساعت 3:00

قم نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: علما و روحانیون باید در مساجد و منابر اهمیت و جایگاه محیط زیست را برای مردم تبیین کنند.


به گزارش قم نیوز تورج همتی در دیدار با آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: در آموزه‌های دینی و مبانی اعتقادی اسلام و ادیان الهی بر لزوم حفظ و پاسداشت محیط زیست تأکید بسیاری شده است.
وی با اشاره به اصل 50 قانون اساسی، بر ضرورت حفظ و حراست از محیط زیست و تشویق و ترغیب همه مردم در این راستا تأکید کرد و گفت: بر اساس سنت‌های الهی اگر انسان‌ها به طبیعت و قوانین حاکم بر طبیعت احترام نگذارند، بر روی زمین فساد ایجاد می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه توسعه پایدار باید همراه با حفظ و آسیب نرساندن به طبیعت و محیط زیست باشد، خاطرنشان کرد: امروز در حوزه‌های گوناگون، شاهد آسیب‌های جدی به محیط زیست کشورمان هستیم و همه مردم و مسؤولان باید نسبت به این چالش‌ها و معضلات آگاهی داشته باشند.
وی با بیان اینکه محیط زیست استان قم باید پاک و سالم و متناسب با شأن و جایگاه علمی و معنوی این خطه مقدس باشد، تصریح کرد: امروز برای استفاده مجدد از پساب‌ها و فاضلاب، توسعه فضای سبز، مدیریت پسماندها و مقابله با گرد و غبار در استان قم باید اقدامات جدی و اساسی انجام شود.
همتی از ترسیم نقشه راه محیط زیست در استان قم و همچنین تدوین سند اخلاق زیست محیطی تأکید کرد و گفت: امروز شرایط سختی در حوزه محیط زیست داریم و بسیار نیازمند مشارکت همه مردم و مسؤولان هستیم، از این رو علما و روحانیون باید در مساجد و منابر اهمیت و جایگاه حفظ محیط زیست را به عنوان مصداق امر به معروف و نهی از منکر بیان کنند.

انتهای پیام/136
 


کد مطلب: 56323

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/56323/روحانیون-جایگاه-محیط-زیست-جامعه-تبیین-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir