شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 56551
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله اعرافی:

مراجع تقلید ارکان و استوانه‌های حوزه هستند

وضعیت معیشت طلاب مناسب نیست
قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه گفت: مراجع معظم تقلید ارکان و استوانه‌های حوزه است و هویت همه ما به مرجعیت و ولایت است.
مراجع تقلید ارکان و استوانه‌های حوزه هستند/ وضعیت معیشت طلاب مناسب نیست
مراجع تقلید ارکان و استوانه‌های حوزه هستند/ وضعیت معیشت طلاب مناسب نیست
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی امروز در دیدار جمعی از مسؤولان دفاتر شهریه مراجع معظم تقلید، با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و همچنین تبریک به مناسبت پیروزی جبهه مقاومت در منطقه گفت: مراجع معظم تقلید ارکان و استوانه‌های حوزه هستند و هویت همه ما به مرجعیت و ولایت است.

وی با انتقاد از وضعیت بد معیشتی طلاب گفت: امروزه وضع معیشت طلاب در حال تحصیل  به ویژه طلاب متاهل، مناسب نیست و باید به جد این مسئله را دنبال کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه توجه و تقویت حوزه آزاد را مهم دانست و تاکید کرد: سیاست ما در مدیریت حوزه حفظ و تقویت حوزه آزاد با سنن حوزوی است و معتقدیم که نیروهای بزرگ و فاضل در حوزه آزاد پرورش پیدا می‌کند، بنا بر این باید اساتید و طلابی که در این حوزه آزاد مشغول تدریس یا تحصیل هستند نیز از لحاظ معیشتی رسیدگی لازم شوند.

آیت الله اعرافی توجه به وضعیت معیشتی اساتید حوزه و مبلغین طرح هجرت را نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: طلاب و اساتیدی که برای تبلیغ، تدریس، احیای مساجد و کارهای مهم دینی به شهرستان‌ها هجرت می کنند، باید از لحاظ معیشتی به اندازه قابل قبولی تامین باشند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: پشتیبان مالی حوزه، مراجع معظم تقلید هستند و شهریه‌ای که به طلاب پرداخت می‌شود، تنها وجوهاتی است که توسط مراجع معظم تقلید پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb8sbs.rhb0spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما