چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : 56721
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله اعرافی مطرح کرد

ابعاد مختلف نقشه دشمن برای تجزیه منطقه

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه گفت: برنامه ریزی صورت گرفته بود که عراق و سوریه سقوط کند و استقلال اقلیم کردستان رخ بدهد، خروجی این نقشه تجزیه کشورهای اسلامی، امنیت رژیم صهیونیستی و در خطر قرار گرفتن ایران بود.
ابعاد مختلف نقشه دشمن برای تجزیه منطقه
ابعاد مختلف نقشه دشمن برای تجزیه منطقه
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، با اشاره به ضرورت شناخت انقلاب اسلامی اظهار کرد: شناخت انقلاب اهمیت زیادی دارد و برخی از ریزش‌ها به این دلیل بود که افراد از جایگاه اصلی انقلاب غفلت کردند.

وی ادامه داد: رسالت اصلی انقلاب اسلامی این بود که جهت گیری مادی تمدن غربی را تغییر بدهد، اگر این مساله نبود بسیاری از دشمنی‌ها رخ نمی‌داد، یک منطقی در جهان غرب وجود دارد که همه چیز به صورت مادی دیده می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: غربی‌ها می‌گویند که جهان باید براساس منافع جهان سلطه تنظیم شود، امام خمینی(ره) از همان ابتدای نهضت انقلاب اسلامی در سخنان خودشان به تغییر معادلات جهان تاکید داشتند، ایشان به دنبال تحول عظیم در جهان معاصر بودند.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به ضرورت معرفی انقلاب اسلامی در جهان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران باید با مشخصات خودش در سراسر دنیا معرفی شود، انقلاب ایران در ابعاد وسیع به دنبال تغییر در جهان بود، کسانی که به این اصل اعتقاد داشته باشند، می‌توانند در دنیا تاثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: حزب‌الله لبنان امتداد انقلاب اسلامی است، اگر روح تمدنی و آرمان‌های انقلاب اسلامی را به نسل جوان منتقل نکنیم، آن‌ها در ظواهر باقی می‌مانند و باید این کار از شهر قم شروع شود.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: باید ابعاد مختلف جهان اسلامی مورد توجه قرار بگیرد و این ابعاد را در سطح جهان عرضه کنیم، باید دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در کشور و دنیا معرفی شود.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به توطئه دشمن در منطقه اظهار کرد: برنامه ریزی صورت گرفته بود که عراق و سوریه سقوط کند و استقلال اقلیم کردستان رخ بدهد، خروجی این نقشه تجزیه کشورهای اسلامی، امنیت رژیم صهیونیستی و در خطر قرار گرفتن ایران بود، ولیعهد عربستان نمی‌تواند تحمل کند که پایتخت‌های کشورهای عربی پایگاه انقلاب اسلامی باشند.

وی ادامه داد: تجزیه اقلیم کردستان عراق آثار زیان باری برای امنیت کشورهای اسلامی و ایران داشت، پایتخت عراق با فتوای مرجعیت نجف و نیز فداکاری‌های نیروهای مردمی عراقی و کمک‌های ایران از خطر سقوط به دست داعش نجات پیدا کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: باید نسل دانش آموز را مخاطب برنامه‌های خودمان در دهه بصیرت قرار بدهیم، آموزش و پرورش باید نگاه والا به انقلاب اسلامی را در میان دانش آموزان عمق ببخشد، همچنین باید برنامه‌های بصیرت افزایی برای دانشجویان در دانشگاه‌ها و نیز طلاب در حوزه‌ها برگزار شود.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به لزوم استفاده از هنر در عمق بخشیدن به ارزش‌های دینی در جامعه اظهار کرد: دستگاه‌های هنری باید به دنبال استفاده از ابزارهای هنری برای عمق بخشیدن به ارزش‌های دینی در سطح جامعه باشند، همچنین باید به صورت مستمر ادبیات در این زمینه در جامعه تولید شود.

وی ادامه داد: سال 1397 چهلمین سالگرد پیروزی انقلابی اسلامی است و باید از هم اکنون برای برگزاری برنامه‌هایی در این راستا در سال آینده برنامه ریزی شود، در نهادهای حوزوی این مساله را از هم اکنون مدنظر قرار می‌دهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: کنگره شهدای روحانیت استان قم در دهه بصیرت برگزار می‌شود و همه دستگاه‌ها باید برای برگزاری مناسب این کنگره کمک کنند، برای برگزاری سالگرد 9 دی در حوزه نیز برنامه ریزی خواهیم کرد.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به ضرورت برگزاری برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: سال آینده باید برنامه‌هایی در این راستا علاوه بر داخل کشور در خارج از کشور نیز برگزار شود و جامعه المصطفی می‌توانند در این راستا نقش ایفا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه علمیه در کنار مردم و انقلاب اسلامی است، روحانیون در زلزله اخیر کرمانشاه از ساعت‌های ابتدایی پس از زلزله در مناطق زلزله زده حضور پیدا کردند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca60nm.49niu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما