کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره):

مادی‌گرایی از تفکر داعش خطرناک‌تر است

خبرگزاری مهر , 9 آذر 1396 ساعت 21:30

رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) گفت: خطر تفکر مادی گرایی از تفکر داعش و تکفیری به مراتب وسیع‌تر و خطرناک‌تر است و سعادت همه بشر را تحت تأثیر قرار داده است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد جواد زارعان پیش از ظهر پنجشنبه در کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است، گفت: در ۶ سال اخیر تهاجم‌ و جنایات داعش و گروه‌های تکفیری دو کشور اسلامی را به تباهی کشاند و امنیت این کشورها را از بین برد و خوشحالی امروز امت اسلامی را با پیروزی‌های اخیر شاهد هستیم.

وی ادامه داد: فرزندان غیور اهل بیت(ع) از همه جوامع اسلامی دست به دست هم دادند و به خوبی به وظیفه خطیر خود عمل کردند اما شاهد یک حرکت تخریبی مرموزتر و فراگیرتر در کل جامعه بشری هستیم و آن حرکت مادی گرایی است که بنا دارد کل بشریت را تخریب کند.

رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) عنوان کرد: این حرکت در دهه‌های قبل شروع شده و در برخی جوامع جریان دارد و فعالیت‌های علمی متأثر از تفکر انسان مدارانه و مستقل از ماوراست که همه ابعاد زندگی بشر را متأثر کرده است بنابراین علوم انسانی عموماً مبتنی بر این نگاه است.

وی اضافه کرد: این نگاه مبتنی بر معرفت شناسی حسی و تجربی است و تنها تکیه انسان بر عقل و تجربه است که این تخریب فراگیر است و همه بشریت را تحت تأثیر قرار داده است.

حجت الاسلام زارعان اظهار داشت: برپایی این جلسات علمی حرکتی برای مقابله با تفکر داعشی و تکفیری است و پایه‌ای محکمتر از قرآن و حدیث برای هدایت علوم انسانی در جامعه ما نیست.

وی تأکید کرد: بحث و بررسی و برپایی همایش و نوشتن مقاله عملیات یک حرکت فرهنگی قابل تقدیر در این زمینه است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: در راستای برپایی همایش‌های گذشته، در سال آینده شاهد برپایی همایش «حکمت و انقلاب اسلامی» خواهیم بود.

   انتهای پیام / 137


کد مطلب: 56777

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/56777/مادی-گرایی-تفکر-داعش-خطرناک-تر

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir