کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم:

رفع مشکل فاضلاب پردیسان ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری مهر , 13 آذر 1396 ساعت 17:45

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم رفع کامل مشکل فاضلاب پردیسان را نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار دانست.


به گزارش قم نیوز علی جان صادق‌پور در جلسه‌ای که با حضور احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان استان به منظور بررسی مشکلات پردیسان برگزار شد در سخنانی با اشاره به شیرینی صددرصدی آب این منطقه از شهر اظهار داشت: آب پردیسان و واحدهای مسکن مهر به صورت مستقیم از سدکوچری تأمین می‌شود و کاملاً شیرین است که این امر رضایت نسبی ساکنان این بخش از شهر را به دنبال داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کمتر از ۴۸ درصد جمعیت شهری کشور تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند، خاطرنشان کرد: این بدان معناست که اجرای شبکه‌های فاضلاب جزو خدمات دارای اولویت نبوده و تنها برای برخی شهرها که احتمال بروز چالش‌های زیست‌محیطی بوده در اولویت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به هزینه‌های سنگین اجرای شبکه‌های فاضلاب یادآور شد: در شهر قم نیز عمدتاً در مناطقی که با مشکلاتی دست به گریبان بودند شبکه فاضلاب اجرا شده و در بقیه مناطق مشکل از طریق حفر چاه‌های جذبی برطرف شده است.

وی با اشاره به مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان برای انجام مطالعات لازم پیرامون لزوم یا عدم لزوم اجرای شبکه فاضلاب در شهر ابراز داشت: البته با توجه به بافت خاک منطقه پردیسان و واحدهای مسکن مهر و مشکلات ایجاد شده برای دفع فاضلاب، اجرای شبکه فاضلاب در این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

صادق پور احداث پکیج تصفیه فاضلاب برای ۵۲۰ واحد مسکونی با اعتباری بالغ ۱۵ میلیارد ریال را از جمله برنامه‌های کوتاه مدت برای رفع مشکل فاضلاب پردیسان ذکر کرد و گفت: تا کنون بخش عمده‌ای از این پروژه به انجام رسیده است و امیدواریم به زودی در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده به منظور تحت پوشش قرار دادن جمعیت بیش از ۴۰۰ هزار نفری این منطقه برای افق ۱۴۱۵ نیازمند ۱۲۵ کیلومتر شبکه فرعی و اصلی فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب است، اظهار داشت: اعتبار اجرای این پروژه بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده که ظرفیت اعتباری استان پاسخگوی این حجم اعتبار نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این زمینه اظهار داشت: مطالعات لازم در این خصوص انجام شد که پس از فراخوان ملی و بین‌المللی سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرد به شرط وجود مشتری برای پساب، سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهد اما متأسفانه مشتری برای فروش پساب وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: البته همچنان تلاش و پیگیری ما ادامه دارد و جلساتی با جهاد کشاورزی، مسکن و شهرسازی و صنعت و معدن، شهرداری و... که می‌توانند در زمینه خرید پساب کمک کنند داشته‌ایم تا هر چه زودتر شاهد اجرای این پروژه باشیم.

صادق پور همچنین با اشاره تفاهمات صورت گرفته برای رفع مشکل فاضلاب پردیسان با بهره‌گیری از اعتبارات ملی و استانی و همچنین محل تبصره سه اظهار داشت: مقررشده محل احداث تصفیه‌خانه توسط راه و شهرسازی به صورت رایگان واگذار شود ضمن اینکه شهرداری نیز در ارائه مجوز حفاری‌ها همکاری لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به راه‌اندازی منطقه امور مشترکین پردیسان به منظور دسترسی آسان مردم این منطقه به خدمات آب و فاضلاب تأکید کرد: امیدواریم با پیگیری‌های نمایندگان محترم استان و حمایت استاندار و معاونین استاندار و همکاری مردم بتوانیم مشکل فاضلاب پردیسان را برطرف کنیم.

به دنبال فاینانس برای رفع مشکل فاضلاب پردیسان هستیم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این جلسه مسئله فاضلاب را یکی از مشکلات اصلی پردیسان دانست و گفت: در مجمع نمایندگان استان نیز این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و به دنبال فاینانس برای رفع این مشکل هستیم.

احمد امیرآبادی با بیان اینکه وزارت نیرو و استانداری نیز پیگیری رفع این مشکل هستند، خاطرنشان کرد: ۱۵۰ میلیارد اعتبار برای رفع مشکل فاضلاب پردیسان مورد نیاز است که باید پیگیری کنیم که هر چه زودتر این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 56955

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/56955/رفع-مشکل-فاضلاب-پردیسان-۱۵۰-میلیارد-تومان-اعتبار-نیاز

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir