کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله اراکی:

حکمرانی ترامپ برای آمریکا فاجعه است

خبرگزاری فارس , 23 آذر 1396 ساعت 15:01

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ترامپ شخصی است که خود او به فساد مالی و جنسی اقرار دارد که حکمرانی چنین فردی بر جامعه‌ای که از نظر تکنولوژی و علم جزو کشورهای پیشرفته محسوب می‌شود در نوع خود یک فاجعه است.


به گزارش قم نیوز  آیت الله محسن اراکی ظهر امروز در نشست علمی رابطه فقه و اخلاق که در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه معنای فقه پذیرفتن حاکمیت خداوند است، اظهار کرد: افرادی که حاکمیت خداوند را قبول می‌کنند در حوزه رفتارهای فردی و اجتماعی یک سری وظایفی به عهده می‌گیرند که از سوی خداوند برای آن‌ها اعمال شده است.

وی با بیان اینکه بشر دو بعد ظاهری و درونی دارد، عنوان کرد: هر دو بعد انسان دارای صفات مخصوص و ویژه‌ای هستند که مجموعه آن‌ها اخلاق نام دارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه عضو روحانی و باطنی انسان در ورای عضو ظاهری آن قرار دارد، مطرح کرد: در آیه قرآنی «یَوْمَ یُکْشَفُ عَنْ ساق وَ یُدْعَوْنَ اِلَى السُّجُودِ فَلا یَسْتَطیعُونَ» منظور از واژه «ساق» حقیقت ذات انسان است که خود در دنیا قابل مشاهده نبوده و در روز قیامت آشکار می‌شود.

وی افزود: فضائل اخلاقی دارای اهمیت بسیار بالایی است و افرادی که در زندگی دنیوی خود به این فضائل اخلاقی اهمیت می‌دهند و به آن‌ها عمل می‌کنند در آخرت نیز می‌توانند در برابر پروردگارشان خاضع باشند ولی افرادی که در این دنیا مشغول سرکشی و نقض فضائل اخلاقی هستند در قیامت نیز نمی‌توانند سربلند باشند.

آیت الله اراکی با تاکید بر اینکه بعد ظاهری انسان در زمان تولد به آن عطا می‌شود، خاطرنشان کرد: افرادی که در طول زندگی خود در راستای فضائل اخلاقی تلاش می‌کنند خداوند بعد روحانی را نیز به آن‌ها اعطا می‌کند و انسان‌ها باید بدانند که در هنگام تولد دارای باطنی پاک و سالم هستند که پذیرای هرگونه معارفی هست.

وی با بیان اینکه تمدن غربی می‌تواند جامعه را به لحاظ روحی فلج کند، تصریح کرد: مکاتب غربی ذات انسان را مبتنی بر مبانی شر می‌دانند و علت اصلی هرج و مرج در این جوامع نیز همین مکاتب و عقاید نادرست است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه روح جامعه آمریکا دچار آسیب جدی و شدید شده است، یادآور شد: ترامپ شخصی است که خود او به فساد مالی و جنسی اقرار دارد که حکمرانی چنین فردی بر جامعه‌ای که از نظر تکنولوژی و علم جزو کشورهای پیشرفته محسوب می‌شود در نوع خود یک فاجعه است.

وی با بیان اینکه جامعه سعادتمند با تعلیم فضائل اخلاقی شکل می‌گیرد، اضافه کرد: فقه و اخلاق با یکدیگر رابطه دارند و فقه می‌تواند به رفتارهای انسان نظم دهد و آن‌ها را در چارچوب فضائل اخلاقی قرار دهد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 57345

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/57345/حکمرانی-ترامپ-آمریکا-فاجعه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir