کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آيت‌الله علوي گرگاني:

مسئله ولايت فقيه در بين مردم نهادينه شود

خبرگزاری فارس , 5 دی 1396 ساعت 14:45

يكي از مراجع تقليد گفت: در ضمن تدريس مسائلي مانند نماز بايد تذكر داده شود و مردم آگاه شوند و همچنين مسئله ولايت فقيه را در بين مردم نهادينه كنيد تا مردم سرگردان نباشند.


به گزارش قم نیوز  آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم و مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: شما با همت والای خود کسانی که از سواد بی‌بهره‌ هستند به نعمت سواد بهره‌مند می‌کنید.

وی خاطرنشان کرد: اکثر آیات قرآن افراد بی‌سواد مذمت را می‌کند و مدح و ستایش خود را بر باسوادان قرار می‌دهد. خداوند در آیات قرآن علم را به نور و جهل را به ظلمت تعبیر کرده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هر کس می‌خواهد خود را به اهل کمال نسبت دهد گفت: در بدی جهل این امر کافی است که هر کس از آن دوری می‌جوید زیرا انسان جاهل در همه ابعاد تهیدست است بنابراین باید مردم هدایت و راهنمایی شوند به همین دلیل تمام پیامبران مبعوث شدند تا مردم را به سمت نور و سواد راهنمایی کنند.

وی با بیان اینکه تشکیل نهضت سوادآموزی خدمتی برای مردم است گفت: در جامعه ایران نباید بی‌سوادی وجود داشته باشد و باید همه باسواد باشند.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: انسان بی‌سواد سبب می‌شود مردم از آنها سوء استفاده کنند. باید در نظر داشت بی‌سوادی بدبختی می‌آورد در سخنرانی‌ها بیان می‌شود که ایرانیان را نمی‌توانیم فریب دهیم و از آنها سوء استفاده کنیم زیرا با سواد و اهل کمال هستند بنابراین سواد و کمال ایرانیان به اندازه‌ای است که دشمنان نسبت به آن آگاه هستند و همیشه برای افراد بی‌سواد خواب می‌بینند.

وی با بیان اینکه مسئله نهضت سوادآموزی بهترین خدمت در جامعه امروز است گفت: به این وسیله مردان و زنان و بزرگ و کوچک همه باسواد و به نور علم مزین می‌شوند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همین اندازه در فضل علم کافی است که بزرگان و ائمه اطهار(ع) فرمودند هیچ فضیلتی بالاتر از کمال علم نیست. خداوند پیامبران را فرستاده تا مردم را از تاریکی ظلمت به سمت نور هدایت کند.

وی یادآور شد: باید ایام الله را یادآوری کرد زیرا ایامی است که خداوند لطف و مظهر قدرت خود را در آن روزها نشان داده است و ملت را پیروز کرده و مملکت را به دست حق و حقیقت داد.

آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد: در ضمن تدریس مسائلی مانند نماز را تذکر دهید تا مردم آگاه شوند و همچنین مسئله ولایت فقیه را در بین مردم نهادینه کنید تا مردم سرگردان نباشند.

وی با اشاره به وظیفه بزرگان دین گفت: بزرگان دین در جلسات و منبرها بیان کنند که ولایت فقیه به معنای ولایت خداوند در مرتبه نازله به پیامبر، امام و بزرگان دین است تا مردم نسبت به آن آگاه باشند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 57879

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/57879/مسئله-ولايت-فقيه-بين-مردم-نهادينه-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir