جمعه ۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : 58018
منبع : خبرگزاری فارس
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي:

وضعيت بافت‌هاي فرسوده قم نگران‌كننده است

قم نيوز : نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي گفت: اكنون وضعيت بافت‌هاي فرسوده قم نگران كننده است و ضروری است اين بافت‌ها مورد توجه قرار گيرد و از تسهيلات بانكي و كمك‌هاي دولت براي بازسازي آنها استفاده شود.
وضعيت بافت‌هاي فرسوده قم نگران‌كننده است
وضعيت بافت‌هاي فرسوده قم نگران‌كننده است
به گزارش قم نیوز احمد امیر آبادی پنجشنبه شب در حاشیه نمایشگاه عکس زلزله با عنوان «چو عضوی به درد آورد روزگار...» که در نگارستان اشراق برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان کرمانشاه اظهار کرد: مجلس از ابتدای این اتفاق وارد عمل شد و کمیسیون‌های  عمران، امور داخلی، بهداشت و درمان، اجتماعی و... را مأمور بررسی کرد.

وی خاطرنشان کرد: گزارش مفصلی در این زمینه در هیأت رئیسه ارائه شد و بحث مفصلی پیرامون نحوه حمایت‌های مجلس از زلزله‌‌زدگان صورت گرفت و هماهنگی‌ها با رؤسای کمیسیون‌ها انجام و طرحی تهیه شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر حمایت‌های صورت گرفته در زمینه زلزله گفت: مجموعه ارتش و سپاه با امکانات خود به صحنه آمدند. دولت برای بنیاد مسکن هم بودجه خوبی قرار داده و در بودجه سال 97 ادامه حمایت‌ها از زلزله‌‌زدگان صورت می‌گیرد.

وی به پیشگیری و آموزش مردم در زمینه زلزله اشاره کرد و افزود: مردم در زلزله تهران نگران و مضطرب بودند بنابراین باید رسانه ملی، هلال احمر و بسیج و دیگر نهادها آموزش‌هایی در زمینه پیشگیری داشته باشد.

امیرآبادی تصریح کرد: امکاناتی در زمینه مواد غذایی، کانکس و امکانات اولیه نیاز است و هلال احمر باید همیشه امکانات را به روز نگهداری کند.

وی با بیان اینکه امکانات هلال احمر قم خوب است گفت: قم استان معین تهران است و این نکته ضرورت دارد که هلال احمر قم روز به روز تقویت شود و امکانات بیشتری در اختیارش قرار گیرد که باید این امر را از طریق هلال احمر مرکز پیگیری کنیم که از جمله امکانات مورد نیاز بحث بالگرد، چادر، پتو و امکانات اولیه کانکس است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون وضعیت بافت‌های فرسوده قم نگران‌کننده است خاطرنشان کرد: بافت‌های فرسوده در قم باید مورد توجه قرار گیرد و از تسهیلات بانکی و کمک‌های دولت برای بازسازی آنها استفاده شود.

وی ادامه داد: سکونتگاه‌های غیررسمی در بخش‌هایی از قم احداث شده ولی به دلیل آنکه بر اساس اصول مهندسی احداث نشدند نگرانی در این بخش نیز وجود دارد که باید فکری برای آنها شود.

امیرآبادی با اشاره به اهمیت عکس در انعکاس رویدادها گفت: با وجود همه پیشرفت‌هایی که در زمینه رسانه و فضای مجازی صورت گرفته ولی هیچ‌گاه عکس قدیمی نمی‌شود بنابراین برپایی نمایشگاه‌هایی این چنینی کار بزرگی است.

وی خاطرنشان کرد: عکس‌های این نمایشگاه عمق فاجعه را بیشتر نشان دادند به نظر بنده اگر هماهنگ شود این مجموعه عکس در مجلس و هیأت دولت برپا شود و نمایندگان و اعضای هیأت دولت بیشتر به فاجعه پی می‌برند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برپایی این نمایشگاه قابل تقدیر است گفت: عکاسان قم همیشه نمونه بودند و در این بخش نیز این کار بزرگ را انجام دادند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbwgbs.rhbw8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما