شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب : 58356
منبع : خبرگزاری فارس
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

هدف فتنه اخیر ساقط کردن نظام در 22 بهمن بود

50 درصد دستگیرشدگان فتنه اخیر در قم مرفه هستند
قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان قصد داشتند که این فتنه را از روز ۹ دی آغاز و تا روز ۲۲ بهمن ادامه دهند تا این دو مناسبت بزرگ انقلاب را دچار مشکل کنند و همچنین با فرسایشی کردن فتنه، رمق نیرو‌های انتظامی و نظامی را بگیرند و در روز ۲۲ بهمن نظام را ساقط کنند.
هدف فتنه اخیر ساقط کردن نظام در 22 بهمن بود/50 درصد دستگیرشدگان فتنه اخیر در قم مرفه هستند
هدف فتنه اخیر ساقط کردن نظام در 22 بهمن بود/50 درصد دستگیرشدگان فتنه اخیر در قم مرفه هستند
به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور عصر امروز در ششمین برنامه کنگره هزار روحانی شهید استان قم که با عنوان دعای سمات خانواده معظم شهدا در دفتر مقام معظم رهبری در قم ‌برگزار شد اظهار کرد: استکبار جهانی و ایادی و مزدوران منطقه‌ای آن‌ها در حوزه‌های متعدد شکست خورد‌ند و مانند یک مار زخمی سعی می‌کنند تا زهر خود را بر امت ما بریزند.

وی افزود: دشمنان در سال‌‌های اخیر همواره در عرصه‌های مختلف از جمله‌های جنگ‌های نیابتی در سوریه و عراق، تشکیل یک اسرائیل دیگر در کردستان عراق، نابود کردن حزب‌الله توسط استعفای سعد‌ حریری و همچنین جنگ داخلی یمن شکست خوردند و به همین دلیل نیز همواره می‌کوشند تا به جمهوری اسلام ایران ضربه بزنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بارزانی به توصیه‌های جمهوری اسلامی ایران اعتنا نکرد و با شکست سختی مواجهه شد؛ در حال حاضر مردم اقلیم کردستان به دلیل اقدامات نابخردانه بارزانی از تنفر دارند و بارزانی را به عنوان شخصی که تلاش‌های چندین ساله مردم کردستان را نابود کرده می‌شناسند.

وی ادامه داد: شکست‌های متعدد استکبار جهانی از جمهوری اسلامی ایران موجب شده است که آن‌‌ها از ایران عقده و کینه به دل داشته باشند و به همین دلیل همواره می‌کوشند تا با توطئه‌ها و فتنه‌های جدید، انقلاب اسلامی را نابود کنند.

ذوالنور تصریح کرد: متاسفانه بستر‌های فتنه نیز در کشور ما وجود دارد و مسؤولان با کم‌کاری و اقدامات خود این بستر‌ها را ایجاد کرده‌اند؛ مقام معظم رهبری چندین سال است که تاکید دارند که دولت به مشکلات متعدد مردم توجه کنند؛ اکنون سران قوا باید به مقام معظم رهبری گزارش دهند که در سال‌های اخیر چه اقداماتی در راستای کاهش مشکلات مردم انجام داده‌‌اند.

نماینده مردم قم در خانه ملت ادامه داد: اگر شخصی از عهده کار و مسؤولیتی بر نمی‌آید، نباید آن مسؤولیت را قبول کند؛ در جمهوری اسلامی ایران شخصی که مسؤولیت قبول کرد نمی‌‌تواند زندگی عادی داشته باشد چراکه در حال حاضر مردم زندگی عادی ندارند و با سختی زندگی می‌کنند.

وی افزود:  اگر برخی مسؤولان به آن اندازه‌ای که به رنگ لباس خود اهمیت می‌دهند به مشکلات مردم اهمیت می‌دادند تا کنون بسیاری از مشکلات حل شده بود.

ذوالنور ادامه داد: در حال حاضر آمار طلاق به ۴۶ درصد رسیده است، مشکلات اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی به شدت در حال افزایش است و اگر مسؤولان به این مسائل مهم توجه می‌کردند تاکنون بسیاری از مشکلات کشور برطرف شده بود.

ذوالنور گفت: مردم از فساد و تبعیض ناراضی هستند، چراکه افرادی در کشور وجود دارند که تنها یارانه دریافت می‌کنند و هیچ درآمد دیگری ندارند درحالی که ژن‌خوب و آقا‌زاده‌ها حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند؛ مردم کشور به این مسائل اعتراض دارند و این اعتراض و مطالبه‌گری حق مردم است.

وی اظهار کرد: بسیاری در حال تلاش هستند تا قوه قضاییه به درستی کار خود را انجام ندهد، قوه قضاییه مدعی‌العموم است و باید به این مسئله توجه کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید به وظایف خود عمل کند؛ متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس معامله‌گر شده‌اند، نقاب بر چهره زده‌اند و از سران فتنه ۸۸ حمایت‌ می‌کنند؛ بسیاری از نمایندگان مجلس در روز ۹ دی حاضر نشدند که حتی یک مصاحبه در مورد ۹ دی و فتنه ۸۸ انجام دهند و این بسیار تاسف برانگیز است.

وی افزود: از نمایندگانی که در مجلس شورای اسلامی با بیگانگان عکس یادگاری می‌گیرند نمی‌توان انتظار داشت که مشکلات کشور را حل کنند.

ذوالنور خاطرنشان کرد: قریب به ۵ ماه است که ۱۳۰ نماینده نامه سوال از رئیس جمهور را امضا کرده‌اند و خواستند که رئیس جمهور در مجلس حاضر شود و در مورد موسسات مالی  و عدم نظارت صحیح بر این موسسات پاسخ‌گو باشد در حالی که هیئت رئیسه مجلس این مسئله را بایکوت کرده است.

ذوالنور با اشاره به سخن برخی که هنوز برای فتنه 88 از مردم عذرخواهی نکرده اند گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان موضع خود اعلام کردند و فرمودند که ملت با یکدیگر قهر نیستند که نیاز به آشتی داشته باشند اما متاسفانه سه روز بعد از سخنان مقام معظم رهبری، ۶۳ نفر از نمایندگان مجلس به دیدار آن فرد رفتند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از افرادی که در فتنه‌اخیر در قم دستگیر شدند از قشر ثروتمند جامعه هستند اظهار کرد: این افراد هیچ مشکل معیشتی نداشتند بلکه عقده نظام را در دل داشتند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بیش از ۸ میلیون بیکار در کشور وجود دارد، بسیاری از مردم وضعیت اقتصادی خوبی ندارند؛ اعتراض مردم به همین مسائل است و دولت باید برای آن‌ها چاره‌اندیشی کند و مشکلات را حل کند.

ذوالنور گفت: ضد انقلاب و استکبار جهانی قابل مهار است و ما باید بیشتر مراقب افرادی باشیم که سعی در دوقطبی سازی جامعه دارند.

وی با اشاره به ویژگی‌های فتنه‌ اخیر تصریح کرد: دشمنان قصد داشتند که این فتنه را از روز ۹ دی آغاز و تا روز ۲۲ بهمن ادامه دهند تا این دو مناسبت بزرگ انقلاب را دچار مشکل کنند و همچنین با فرسایشی کردن فتنه، رمق نیرو‌های انتظامی و نظامی را بگیرند و در روز ۲۲ بهمن نظام را ساقط کنند.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: در این فتنه دشمنان با استفاده از فضای مجازی سعی داشتند تا فتنه را وارد خیابان‌ها کنند اما موفق نشدند.

وی در پایان با انتقاد از استانداری قم به دلیل همکاری نکردن در برگزاری تظاهرات گفت: با وجود کارشکنی‌ها مردم قم با حضور پرشور و بی‌نظیر خود در صحنه یک حماسه دیگر آفریدند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg3w9n.ak97n4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما