چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 58604
منبع : خبرگزاری مهر
برای کاهش حوادث جاده‌ای انجام شد؛

اجرای طرح گسترده شانه‌سازی در محورهای جاده‌ای سلفچگان

قم نيوز : سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سلفچگان از اجرای طرح گسترده آرامسازی و شانه‌سازی در محورهای جاده‌ای این بخش خبر داد.
اجرای طرح گسترده شانه‌سازی در محورهای جاده‌ای سلفچگان
اجرای طرح گسترده شانه‌سازی در محورهای جاده‌ای سلفچگان
به گزارش قم نیوز سید مهدی موسوی گفت: در راستای افزایش ضریب ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای، در قالب اجرای طرحی امانی افزون بر ۱۰۰ کیلومتر از محورهای جاده‌ای بخش سلفچگان، آرامسازی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه محورهای جاده‌ای بخش سلفچگان به عنوان کریدر ارتباطی استان‌های جنوبی و غربی کشور حائز اهمیت خاصی هستند، تأمین و ارتقا ایمنی آنها در اولویت برنامه‌های این اداره قرار دارد.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سلفچگان با بیان اینکه جهت اجرای طرح آرامسازی اخیر افزون بر ۲۰ هزار متر مکعب بارریزی انجام شده، گفت: اصلاح شیب شیروانی، رفع افتادگی شانه راه، ایمن سازی دهانه پلها و... در زمره آیتم‌های اجرایی طرح آرامسازی اخیر است که در سطح راه‌های این بخش عملیاتی و اجرا شده است.

وی در ادامه به نام محورهایی پرداخت که طی اجرای این طرح عملیات آرامسازی، شانه سازی در آنها به انجام رسیده و اظهار داشت: محور سلفچگان – دلیجان (حد فاصل پلیس راه الی کیلومتر ۳۰) در طرفین جاده عملیات آرامسازی و شانه سازی اجرا شده است.

موسوی افزود: در محور قم - سلفچگان و بلعکس، به طول ۴۵ کیلومتر از مسیر آرامسازی و شانه سازی با عملیات آبکوبی اجرایی شده است.

وی در خصوص دیگر اقدامات انجام شده طی اجرای این طرح در محور قم – سلفچگان به ایمن سازی اجسام صلب موجود در مسیر با اجرای خاکریز حائل اشاره کرد و ادامه داد: در محور قم – نیزار نیز دهانه پل‌ها موجود در مسیر (از تقاطع محور ونارچ الی کیلومتر ۲۵) بوسیله بارریزی و اجرای خاکریز ایمن سازی شد تا در صورت انحراف وسائط نقلیه از مسیر از سقوط آنها جلوگیری به عمل آید.

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل سلفچگان محور سلفچگان – ساوه را از دیگر محورهای برشمرد که طرح آرامسازی در انها به اجرا در آمده است و گفت: ضمن اجرای طرح آرامسازی در ۱۵ کیلومتر از این محور، دهانه ۵ دستگاه پل بزرگ واقع در مسیر نیز به وسیله بارریزی ایمن شد.

وی میزان احجام بارریزی شده در راستای اجرای طرح آرامسازی و شانه سازی اخیر را در محورهای جاده‌ای بخش سلفچگان افزون بر ۲۰ هزار متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: کلیه اقدامات انجام شده در این پروژه به صورت امانی و توسط عوامل و امکانات اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای سلفچگان اجرا شده است

موسوی در خاتمه گفت: ده‌ها نفر عوامل راهدار ضمن بهره مندی از انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین این اداره، طی افزون بر دو ماه، نسبت به اجرای طرح یاد شده فعالیت داشته‌اند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcc0eqp.2bq4x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما