چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : 58922
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
معاون شهردار قم خبر داد

آغاز تملك پايانه مسافربری شمالي شهر قم

قم نيوز : معاون شهردار قم گفت: شروع تملك پايانه شمالي در بودجه امسال پيش‌بيني شده اكنون جانمايي آن انجام و به منطقه ابلاغ شده تا به اندازه بودجه امسال بحث تملك شروع شود.
آغاز تملك پايانه مسافربری شمالي شهر قم
آغاز تملك پايانه مسافربری شمالي شهر قم
به گزارش قم نیوز عباس ذاكريان با بيان اينكه بر اساس مطالعات طرح جامع حمل و نقل‌ دو پايانه براي شهر قم در قالب پايانه شمالي و جنوبي پيش‌بيني شده است، اظهار كرد: پايانه شمالي مكان‌يابي شده و به تصويب شوراي ترافيك استان رسيده محل آن شمال بزرگراه امام علي(ع)، جنوب اتوبان امير كبير و غرب امتداد بلوار عمار ياسر است.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداری قم خاطرنشان كرد: پايانه جنوبي جانمايي و مصوب شده كه مكاني قبل از تپه سلام در جاده اراك، مقابل سيلو براي احداث آن پيش‌بيني شده است كه اقدامات براي طراحي و ساخت آن در دستور كار است.

ذاکریان با بيان اينكه بحث طراحي و ساخت پايانه جنوبي در بودجه شهرداري پيش بيني شده بود، گفت:‌ با استفاده از مشاور بحث طراحي آغاز شد و هفته آينده طراحي انجام شده در شوراي بررسي و تصويب طرح‌ها بررسي و در صورت تصويب مراحل انتخاب پيمانكار براي ساخت آن انجام شود.

وي خاطرنشان كرد: پايانه جنوبي بنا است به شهرهاي جنوب قم سرويس‌دهي كند و پايانه شمالي نيز به شهرهايي كه مبدأ سفر قم به مقصد شهرهاي شمال قم است.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداری قم عنوان كرد:‌پايانه جنوبي داراي مساحت هفت هكتاري است البته اين ميزان مساحت‌هاي مربوط به توقف‌گاه‌هاي اتوبوس، فضاي سبز و مباحث جانبي را نيز شامل مي‌شود.

ذاکریان با اشاره به مكان‌يابي پايانه‌ها، گفت: پايانه‌ها در خروجي شهر شكل مي‌گيرد تا سرويس‌دهي مناسب‌تر داشته و شهروندان بهتر است از اين پايانه‌ها استفاده كنند.

وی خاطرنشان كرد:‌ تعداد قابل توجهي از زائران قم از سمت جنوب وارد شهر مي‌شوند بنابراين اين پايانه مي‌تواند نقش زيادي در ساماندهي اين سفرها داشته باشد به عنوان مثال تعداد زيادي از زائران عراقي كه به صورت زميني به قم سفر مي‌كنند به طور عمده از سمت جنوب وارد قم مي‌شوند بنابراين پايانه جنوبي مكان مناسبي براي اين منظور است.

معاون شهردار قم عنوان كرد: شروع تملك پايانه شمالي نيز در بودجه امسال پيش‌بيني شده، اكنون جانمايي آن انجام و به منطقه ابلاغ شده تا به اندازه بودجه امسال بحث تملك شروع شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcf01dt.w6dc0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما