کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس شوراي علمي جشنواره كتاب سال سبك زندگي مطرح کرد

ضرورت معرفی الگوهای صحیح به نسل جوان

خبرگزاری فارس , 28 دی 1396 ساعت 13:00

رئيس شوراي علمي جشنواره كتاب سال سبك زندگي با بیان اینکه دنیای امروز فرصت‌ها، نگرانی‌ها و بحران‌هایی برای انتخاب‌گری فراهم کرده است گفت: بسیاری از جوانان در بین مجموعه‌ای از گزینه‌ها نمی‌دانند چه کار کنند در حالی که انسان گذشته الگوهایی به صورت خانوادگی، دینی و محلی در اختیار داشت.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمدسعید مهدوی کنی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه مسئله قدرت انتخاب و انتخاب‌گری یکی از ویژگی‌های انسان است اظهار کرد: اکنون فرصت‌های انتخاب بیش از گذشته فراهم است و امکاناتی برای انسان‌ها فراهم آمده که می‌توانند به انتخاب بپردازند.
وی خاطرنشان کرد: آنچه انسان انجام می‌دهد و مواردی که انتخاب می‌کند در افکار، ارزش‌ها و باورهای او اثر می‌گذارد کما اینکه انتخابش برآمده از حوزه ارزش‌ها، باورها و هنجارها است.
رئیس دانشگاه امام صادق با اشاره به اهمیت تبلیغ برای هدایت انتخاب گفت: کسانی که علاقه‌مند هستند انسان‌ها را به سمت و سویی هدایت ‌و دیدگاه‌هایی را تبلیغ کنند از مسئله هدایت انتخاب افراد و تبلیغ بسیار استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه هدایت رفتار و افکار مردم به صورت نرم صورت می‌گیرد گفت: این امر فرصتی است که مسئله قدرت انتخاب را ایجاد می‌کند. مجموعه این انتخاب‌ها روشی را در زندگی برای انسان ترسیم می‌کند.
مهدوی کنی عنوان کرد: این روش‌ها در فضای پوشش و تغذیه، تفریح، اندیشه و فکر، تحصیل و کسب علم و تربیت و ورزشی دسته‌بندی می‌شود و مجموعه‌ای از انتخاب‌ها و الگوها را پدید می‌آورد.
وی یادآور شد: افراد برای جنبه‌های مختلف زندگی الگوهایی را انتخاب می‌کنند که برای این الگوها پیامد، اندیشه، باور و ارزشی وجود دارد. برخی از ابتدا باور کردند ولی برخی ابتدا الگو را می‌پذیرند و سپس به سوی ارزش‌ها جذب می‌شوند.
رئیس شورای علمی جشنواره کتاب سال سبک زندگی با بیان اینکه امروز امکان هدایت انتخاب بسیار اهمیت دارد گفت: در دنیا مراکز، گروه‌ها و دسته‌هایی می‌شناسیم که برای اغنای مردم و مصرف کردن کالاهای خاص سعی می‌کنند طراحی‌هایی انجام دهند و این طراحی‌ها در دنیا بازاریابی می‌شود تا به گونه‌ای برای مخاطبان قابل پذیرش باشد.
وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها، مسابقات و رقابت‌ها برای عرضه الگوها از جمله راهکارها است گفت: اینگونه برنامه‌ها در بین افراد رقابتی ایجاد می‌کند و کسانی که از این فرصت‌ها و الگوها می‌توانند استفاده کنند، گزینش‌گری انجام می‌دهند البته در این بخش تبلیغات، تولید کالاها، ارائه مدل‌ها و سبک‌ها انجام می‌شود.
مهدوی کنی عنوان کرد: در چنین شرایطی می‌توانیم منفعل بوده یا می‌توانیم با استفاده از فرصت پدید آمده در ابزارها، امکانات و گزینه‌ها روشی برای زیست مناسب با فرهنگ، باورها و ارزش‌ها داشته باشیم.
وی با بیان اینکه دنیای امروز فرصت‌ها، نگرانی‌ها و بحران‌هایی برای انتخاب‌گری فراهم کرده است گفت: بسیاری از جوانان در بین مجموعه‌ای از گزینه‌ها نمی‌دانند چه کار کنند در حالی که انسان گذشته الگوهایی به صورت خانوادگی، دینی و محلی در اختیار داشت.
رئیس شورای علمی جشنواره کتاب سال سبک زندگی یادآور شد:‌ کسانی که می‌خواهند برای هدایت و نشان دادن ارزش‌های والایی که درون فرهنگ وجود دارد تلاش کنند روش‌هایی را انتخاب می‌کنند و سبک انتخاب صحیح را به مخاطبان نشان می‌دهند تا به نقطه هدایت برسند.

انتهای پیام/136
 


کد مطلب: 58966

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/58966/ضرورت-معرفی-الگوهای-صحیح-نسل-جوان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir