کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله علوی بروجردی:

حضرت زهرا(س) حجت خداوند بر ائمه معصومین(ع) بود

خبرگزاری فارس , 29 دی 1396 ساعت 21:09

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: حضرت زهرا(س) حجت خداوند بر ائمه معصومین(ع) بود و فاطمیه اقامه این حقیقت است.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد جواد علوی بروجردی ظهر امروز در همایش فاطمیه و زیارت حضرت زهرا(س) که در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به انتخاب امام علی(ع) به عنوان وصی رسول اکرم(ص) اظهار کرد: انتخاب این امام معصوم براساس دستور خداوند بود.
وی ادامه داد: بین واقعه غدیر و رحلت رسول اکرم(ص) ماه‌ها فاصله بود، این که برخی گفتند که نمی‌دانستند چه در غدیر گذشته است، چیزی شبیه شوخی بود.
استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: پس از رحلت رسول اکرم(ص) دستور داده شد که کسی حق نقل حدیث از پیامبر(ص) را ندارد، 100 ساله قانون منع نقل حدیث از رسول اکرم(ص) در جامعه اسلامی اجرا می‌شد و این اقدام با هدف پاک کردن آثار پیامبر(ص) در جامعه بود.
آیت‌الله علوی بروجردی با اشاره به تاثیرات قانون منع نقل احادیث رسول اکرم(ص) در جامعه اظهار کرد: این مساله موجب شد که تعداد روایات از پیامبر(ص) در جامعه اسلامی بسیار کم شود و افرادی همچون ابوحنیفه برای استنباط احکام شرعی به سراغ قیاس بروند، احمد حنبل می‌گفت تا یک روایت ضعیف وجود دارد به سراغ قیاس نمی‌رود، این نشان می‌دهد که افراد به دلیل کم بودن احادیث رسول اکرم(ص) به سراغ احادیث ضعیف می‌رفتند.
وی ادامه داد: اثر از بین بردن سنت رسول اکرم(ص) و آتش زدن احادیث نبوی این شد که برخی گفتند خداوند حکم واحدی ندارد، لذا مصالح و مفاسد واقعی در جهان نیست.
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: بازگشت به جاهلیت، حقیقت سقیفه بود، اگر قرار بود که هر ظالمی، حاکم جامعه شناخته شود، دیگر نیازی به بعثت رسول اکرم(ص) نبود، پیش از پیامبر(ص) هم حاکمان ظالم در جامعه بودند، امروز شاهد ذلیل شدن جمعیت میلیاردی مسلمانان در برابر چند میلیون صهیونیست هستیم و این حقیقت فریاد حضرت زهرا(س) پس از رحلت رسول اکرم(ص) است.
آیت‌الله علوی بروجردی با اشاره به ویژگی‌های حضرت زهرا(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار حجت خداوند بر ائمه معصومین(ع) بود و فاطمیه اقامه این حقیقت است.
وی با بیان اینکه  حضرت زهرا(س) ولایت ائمه معصومین(ع) را اثبات کرد ادامه داد: حضرت زهرا(س) تنها به کسانی اجازه داد از او عیادت کنند که امام علی(ع) به آن‌ها اجازه می‌داد، براساس روایات اهل سنت، حضرت زهرا(س) با کسانی که برای احوال پرسی از او آمدند، صحبت نکرد.
استاد حوزه علمیه قم افزود: حضرت زهرا(س) در خطبه خود خطاب به مسلمانان مدینه گفت که پس از مدتی بر شما شمشیرها حاکم خواهند بود و این یک ظلم به اسلام بود، وهابی‌ها نمازهای پرشوری دارند و آن‌ها نماز جماعت را واجب می‌دانند، اما با وجود اقامه نماز و حج شاهد هستیم که مسلمانان ذلیل یهودیان شدند.

انتهای پیام/136
 


کد مطلب: 59005

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/59005/حضرت-زهرا-س-حجت-خداوند-ائمه-معصومین-ع

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir