کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبر داد

پیگیری پروژه پژوهشی مباحث فقهی آیت‌الله بهجت

خبرگزاری فارس , 3 بهمن 1396 ساعت 13:45

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: پروژه مباحث فقهی آیت‌الله بهجت در 30 جلد شروع شده و تهیه آن با جدیت دنبال می شود.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به فعالیت‌های مرکز احیای آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار کرد: در این مرکز پیگیری می‌شود که شخصیت‌های بزرگی که نقش محوری در دفاع از اندیشه شیعه در زمینه اخلاق، تاریخ اسلام و ادبیات داشتند؛ احیا شوند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون موسوعه شهید اول و شهید ثانی، علامه شرف الدین و انوار الفقاهه منتشر شده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه تألیف موسوعه کاشف الغطا علامه محمد حسین کاشف الغطاء در سه بخش برنامه‌ریزی شده است گفت: جلد نخست در مورد زندگی ایشان تألیف شده و جلد دوم مدخلی به قلم وی است و 12 مجلد دیگر مباحث کلامی و جلد پایانی مربوط به فهرست‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: بخش فقهی موسوعه کاشف الغطا علامه محمد حسین کاشف الغطاء با فهرست 21 جلد را شامل می‌شود که 11 جلد آن صفحه‌آرایی شده و اوایل سال آینده منتشر می‌شود.

لک‌زایی عنوان کرد: بخش سوم آثار ادبی، سیاسی، اجتماعی و تاریخی در 16 جلد است که اواخر سال آینده یا اوایل سال 98 منتشر می‌شود.

وی یادآور شد: موسوعه دیگر موسوعه شیخ بهایی در قالب 20 جلد مباحث و یک جلد فهرست‌ها در حال آماده شدن است و در این اواخر پروژه مباحث فقهی آیت‌الله بهجت در 30 جلد شروع شده و در آینده به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 59172

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/59172/پیگیری-پروژه-پژوهشی-مباحث-فقهی-آیت-الله-بهجت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir