سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 59524
منبع : خبرگزاری فارس
معاون هماهنگ‌کننده نيروي انتظامي قم مطرح كرد

اهميت اجراي نمايش در زمينه ارائه مباحث حقوق شهروندي

قم نيوز : معاون هماهنگ‌کننده نيروي انتظامي قم گفت: اجراي نمايش‌هاي مختلف مي‌تواند بر مخاطب تأثيرگذار باشد زيرا مي‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار كند كه این اقدام در تبیین ضررهاي مشکلات اجتماعي و رعايت نكردن حقوق شهروندي مؤثر است.
اهميت اجراي نمايش در زمينه ارائه مباحث حقوق شهروندي
اهميت اجراي نمايش در زمينه ارائه مباحث حقوق شهروندي
به گزارش قم نیوز احمد صادقی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی فاز نخست اجرای جشنواره نمایشی «شهر خوب، شهروند خوب» اظهار کرد: لازم است زیرساخت‌های لازم برای ایجاد فرهنگ شهروندی و ترافیکی ایجاد شود زیرا در این زمینه شرایط مناسبی در سطح استان وجود ندارد و توجه به زیرساخت‌های مهندسی اجتماعی از جمله ضروریات محسوب می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره شهر خوب، شهروند خوب به عنوان یکی از فعالیت‌های ارزنده گفت:‌ برخی از امور به  تدریج در بین مردم نهادینه می‌شود و از آن استقبال می‌کنند که در این زمان می‌توان به نتیجه آن امیدوار بود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی قم خاطرنشان کرد: اجرای نمایش‌های مختلف می‌تواند بر مخاطب تأثیرگذار باشد زیرا می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کرده و ضررهای مشکلات اجتماعی و رعایت نکردن حقوق شهروندی را گوشزد کند.

وی با بیان اینکه افراد باید بتوانند در مواقع لزوم به ارتباط کلامی با فرد مقابل بپردازند گفت: این حوزه به مبحث خودکنترلی بازمی‌گردد که زمینه شکل‌گیری ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها را به وجود می‌آورد.

صادقی خاطرنشان کرد: شناسایی سوژه‌های اجتماعی برای فرهنگ‌سازی از جمله امور مهم است که پلیس در این زمینه همکاری لازم را دارد بنابراین دست‌اندرکاران نباید در اجرای برنامه‌های این بخش دلسرد شوند.

وی با تأکید بر استفاده از تجربه‌های فرهنگی دیگر کشورها و مطابقت آن با موارد بومی گفت: همه مسؤولان باید در حوزه فرهنگی به سرمایه‌گذاری بپردازند تا بتوان به نتیجه دلخواه و مؤثر رسید.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی قم خاطرنشان کرد: پلیس می‌تواند در زمینه نهادینه‌سازی فرهنگ شهروندی ایفای نقش کند که این امر به همکاری سایر نهادها و دستگاه‌ها نیازمند است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceen8n.jh8owi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما