دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 59740
منبع : خبرگزاری فارس
مديركل تأمين اجتماعي استان قم خبر داد

كاهش 12 هزار بار مراجعه كارفرمايان با سرويس خدمات غيرحضوري

قم نيوز : مديركل تأمين اجتماعي استان قم از كاهش 12 هزار و 890 بار مراجعه كارفرمايان براي پرداخت حق بيمه كارگران با سرويس خدمات غيرحضوري خبر داد.
كاهش 12 هزار بار مراجعه كارفرمايان با سرويس خدمات غيرحضوري
كاهش 12 هزار بار مراجعه كارفرمايان با سرويس خدمات غيرحضوري
به گزارش قم نیوز علی اصغر دادخواه با بیان اینکه حدود 780 هزار نفر در قم زیر پوشش تأمین اجتماعی هستند اظهار کرد: این جمعیت حدود 58 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود که بخشی از آنها بیمه شده‌های اجباری و کارگاهی هستند.

وی خاطرنشان کرد: 12 هزار و 800 کارگاه فعال در استان وجود دارد که بیمه شده اجباری درون آنها وجود دارند. اکثر بیمه شدگان توافقی را جامعه طلاب و روحانیون تشکیل می‌دهند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم با اشاره به دیگر بیمه شدگان استان قم گفت: جمعیتی حدود 7 هزار نفر بیمه قالیبافان و 18 هزار و 900 نفر بیمه کارگران ساختمانی هستند و 225 هزار نفر نیز شامل جمعیت بیمه‌پردازان اصلی است.

دادخواه با بیان اینکه 34 هزار نفر بازنشستگان کارگری استان هستند عنوان کرد: سازمان وظایف خود را به ویژه در زمینه پرداخت حقوق بازنشستگان و حقوق بیکاران به خوبی انجام داده است. می‌توان بیان کرد بیش از 90 درصد درآمد سازمان در زمینه پرداخت حقوق بازنشستگان هزینه می‌شود  البته در دیگر بخش‌ها نیز به ویژه در خدمات غیر حضوری حرکات خود را متوقف نکرده است.

وی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع سرلوحه همه ادارات است گفت: همه دولت‌ها به ویژه دولت کنونی در این زمینه تأکیداتی داشته است و بهترین حرکت این بود که خدمات غیرحضوری ارائه شود که بهترین اقدام در تکریم ارباب رجوع است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم یادآور شد: ارباب رجوعی که دارای کارگاه است می‌تواند در منزل لیست کارگران را برای سازمان ارسال کرده و از طریق سیستم شتاب نیز حق بیمه آنها را به حساب مربوطه واریز کند.

وی خاطرنشان کرد: 3 میلیون نفر کارفرما به شعب تأمین اجتماعی ماهیانه مراجعه می‌کردند و پس از دریافت فیش باید در صف بانک برای پرداخت معطل می‌شدند که بر این اساس 3 میلیون بار مراجعه در سطح کشور کاهش پیدا کرده که در استان قم کاهش 12 هزار و 890 بار مراجعه در ماه را شاهد هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdce7f8n.jh8oei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما