دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : 59771
منبع : خبرگزاری فارس
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور مطرح کرد

لزوم فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف در خانواده‌ها/ شیوه مصرف خانواده‌ها با الگوهای دینی تناسب ندارد

قم نيوز : معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: امروزه مهمترین جریان سازی که باید در جامعه انجام شود اصلاح الگوی مصرف است که شروع آن باید در خانواده‌ها شکل بگیرد.
لزوم فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف در خانواده‌ها
لزوم فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف در خانواده‌ها
به گزارش قم نیوز معصومه ابتکار پیش از ظهر امروز در آیین تحکیم بنیان خانواده و منزلت زن مسلمان که در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه باید بتوانیم ارزش‌ها و مفاهیم انقلاب را به جوانان منتقل کنیم، اظهار کرد: اثبات اعتقاد ما به آرمان‌های انقلاب باید در عمل مشخص باشد چراکه امروزه شعار دادن و عمل نکردن به آن تاثیر معکوس دارد.

وی با بیان اینکه امروزه مهمترین اصل جامعه کارآمد بودن است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های چشمگیری داشته است که یکی از این عرصه‌ها حوزه زنان در بخش ورزش همگانی و ارتقای سطح سواد خانواده‌ها است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اینکه خانم‌های ایرانی در بخش ورزش قهرمانی نیز عملکرد مطلوبی داشته‌اند، مطرح کرد: بسیاری از ارگان‌های مردم نهاد و سیاسی و اجرایی توسط جوانان و بانوان اداره می‌شود و دهه فجر نیز فرصت مناسبی است تا این موفقیت‌ها را مرور کرده و برای ادامه مسیر انقلاب برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خشونت خانوادگی یکی از آفت‌های بزرگ خانواده‌ها بوده و هیچ گونه تناسبی با تمدن ایران و دین اسلام ندارد، خاطرنشان کرد: امروزه در خانواده‌ها باید جوانان بیشتر مورد توجه قرار بگیرند و خانواده‌ها باید فرصت لازم را برای بیان مشکلات و خواسته‌های آن‌ها در اختیارشان قرار دهند.

ابتکار با اشاره به اینکه موفقیت در عرصه‌های مختلف نیازمند همکاری تمام خانواده‌ها است، تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار گروه‌های هدف ما برای ایجاد اشتغال هستند و درنظرداریم با برنامه ریزی‌های مناسب اشتغال ویژه‌ای را برای آن‌ها ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه باید الگوی فعلی مصرف ما در انرژی اصلاح شود، یادآور شد: شیوه مصرفی که در خانواده‌ها وجود دارد به هیچ وجه با الگوهای اسلامی و دینی تناسب ندارد و مردم باید بدانند امروزه دنیا در شرایط تغییر اقلیم قرار داشته و خشکسالی در بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: زنان آموزش دهنده‌های اصلی در خانواده‌ها هستند و هرگونه جریانی که بخواهیم در جامعه راه بیاندازیم باید از ظرفیت مطلوب آن‌ها استفاده کنیم و امروزه مهمترین جریان سازی که باید در جامعه انجام شود اصلاح الگوی مصرف آب است.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcizyaw.t1a3y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما