چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 60165
منبع : خبرگزاری فارس
مديركل تأمين اجتماعي استان قم خبر داد

الكترونيكي كردن 16 هزار پرونده بيمه شدگان كارگري در قم

قم نيوز : مديركل تأمين اجتماعي استان قم با اشاره به الكترونيكي كردن پرونده‌هاي بيمه شدگان كارگري و ثبت در سيستم در شعبه چهار قم گفت: براي كاهش دغدغه كارگران زيرپوشش 16 هزار پرونده بيمه شدگان شعبه چهار قم اسكن و وارد سيستم شد.
الكترونيكي كردن 16 هزار پرونده بيمه شدگان كارگري
الكترونيكي كردن 16 هزار پرونده بيمه شدگان كارگري
به گزارش قم نیوز علی اصغر دادخواه با اشاره به بیمه حرف و مشاغل اختیاری، قالیبافان و رانندگان و کارگران ساختمانی اظهار کرد: این افراد بیمه توافقی هستند یعنی کارفرمایی ندارند و باید به شعب تأمین اجتماعی مراجعه و فیش دریافت کرده و برای پرداخت حق بیمه به بانک مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: با الکترونیکی شدن پرداخت بیمه افراد با کد ملی به سیستم مراجعه می‌کنند و از طریق اینترنت نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام می‌کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیک گفت: بیش از 40 میلیون دفترچه درمانی در اختیار آحاد مردم است و سال گذشته نزدیک به 600 هزار دفترچه در استان قم صادر شده که به طور میانگین به این معنا است که 300 هزار بار به شعب برای دریافت دفترچه مراجعه شده است.

وی خاطرنشان کرد: مرحله اول آن در مراکز ملکی مانند بیمارستان امام رضا و دو درمانگاه سطح شهر از بهمن سال 95 آغاز شد تا هر بیمه شده تأمین اجتماعی دفترچه را به عنوان کارت شناسایی نشان دهد بنابراین به همین نسبت صدور دفترچه کاهش پیدا کرده است.

دادخواه عنوان کرد: با اجرایی شدن این امر نیازی نیست فرد برای دریافت دفترچه به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کند به این ترتیب تردد و زمان کاهش پیدا می‌کند. امیدواریم پس از نسخه الکترونیک، کارت‌های الکترونیک تحقق پیدا کند تا همه اطلاعات بیمه‌شدگان در داخل کارت قرار گیرد.

وی با اشاره به الکترونیکی کردن پرونده‌های بیمه شدگان کارگری و ثبت در سیستم در شعبه چهار قم گفت:سازمان تأمین اجتماعی برای کاهش دغدغه کارگران بستری را فراهم کرد که تمام پرونده‌ها الکترونیکی و در سیستم وارد شود که طی زمان 20 روز 16 هزار پرونده بیمه‌شدگان شعبه چهار قم اسکن شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد: این امر سبب شد همکاران نیاز نداشته باشند از پرونده‌های دستی و فیزیکی استفاده کنند که این اقدام کاهش فعالیت نیروی انسانی را به همراه دارد و فضای مربوط در اختیار ارباب رجوع برای استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdchmzn-.23nv-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما