کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون پرورشي و فرهنگي اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم:

همايش آموزشي توجيهي هميار مشاوران استان قم برگزار مي‌شود

خبرگزاری فارس , 28 بهمن 1396 ساعت 19:15

معاون پرورشي و فرهنگي اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم از برگزاري همايش آموزشي توجيهي هميار مشاوران استان قم طي روزهاي 28 و 29 بهمن امسال خبر داد.


به گزارش قم نیوز ناصر حمزه‌ای امروز با اشاره به برگزاری همایش آموزشی توجیهی همیار مشاوران استان قم اظهار کرد: این همایش ویژه دختران و پسران همیار مشاور روزهای 28 و 29 بهمن ماه از ساعت 8:30 تا 12:30 در مرکز رفاهی آموزشی فرهنگیان شماره یک برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز دانش‌آموزان اجرای طرح همیار مشاوران در دوره متوسطه اول در دستور کار قرار گرفته است که طی آن آموزش و انتقال برخی از مفاهیم و موضوعات مانند مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی صورت می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اهداف و برنامه‌های همیار مشاوران گفت:‌ تقویت کار گروهی، مسؤولیت‌پذیری، جرأت‌مندی، تصمیم‌گیری و افزایش نشاط و شادابی از جمله برنامه‌های همیار مشاوران است.

وی با بیان اینکه هر مدرسه حداقل دو همیار مشاور دارد عنوان کرد: 250 نفر مشاور در مقطع متوسطه فعالیت دارند که به رشد سازگاری فردی و اجتماعی دانش‌آموزان، ارتقاء سطح سلامت روان، تقویت توانمندی‌های فردی، اجتماعی و ارتباطی آنها کمک می‌کنند.

حمزه‌ای ترویج فرهنگ راهنمایی و مشاوره بین دانش‌آموزان، استفاده از همیاری دانش‌آموزان در شناسایی مشکلات همسالان، کاهش موانع درونی و بیرونی در تحقق رشد همه جانبه، تقویت روحیه مسؤولیت‌پذیری، تصمیم‌گیری و مهارت‌های فردی و اجتماعی را از دیگر فعالیت‌های همیاران مشاور ذکر کرد.

وی از برگزاری اجتماع عظیم فاطمی 29 بهمن امسال در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) خبر داد و افزود: هزار و 500 نفر دانش‌آموز در این برنامه شرکت می‌کنند که انسجام‌بخشی به نیروی انسانی هیأت‌ها در این برنامه پیگیری می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد:‌ 4 هزار نفر دانش‌آموز پسر ناحیه دو روز 30 بهمن امسال در شبستان امام خمینی در اجتماع عظیم فاطمی شرکت می‌کنند و 6 هزار نفر دانش‌آموز سادات همراه والدین اول اسفند در مسجد امام حسن عسکری اجتماع دارند و سپس به سمت حرم حضرت معصومه(س) برای عزاداری حرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 60273

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/60273/همايش-آموزشي-توجيهي-هميار-مشاوران-استان-قم-برگزار-مي-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir