يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب : 60295
منبع : خبرگزاری فارس
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

تاکید بر نقش کمیته امداد در جلوگیری از افزایش طلاق

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از اجرای طرح مددکاری اسلامی در قم، خواستار اجرای این طرح در کشور شد.
تاکید بر نقش کمیته امداد در جلوگیری از افزایش طلاق
تاکید بر نقش کمیته امداد در جلوگیری از افزایش طلاق
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، بیان کرد: کمیته امداد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از افزایش فقر در جامعه حرکت‌های مطلوبی انجام داده است.

وی با تأکید بر اینکه مددجویان کمیته امداد نباید تفاوتی میان خود و عموم مردم احساس کنند گفت: اقدام کمیته امداد در بیمه سلامت مددجویان قابل‌تقدیر است.

ذوالنور با قدردانی از اینکه برخی از طرح‌های کمیته امداد به‌عنوان نمونه از استان قم شروع‌شده است بیان کرد: توقع این است که به‌عنوان اولویت برخی از کارها در قم دنبال شود و خیر و برکات این شهر به دیگر شهرها نیز برسد همان‌طور که در انقلاب و بسیاری از مباحث دینی مردم قم برای مردم دیگر شهرها اسوه و الگو بوده‌اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح مددکاری اسلامی را در کل کشور خصوصاً استان‌های دارای حوزه علمیه اجرا کنید و در استان‌هایی هم که به تعداد نیاز روحانی ندارند می‌توان از نیروهای ارزشی و علاقه‌مند استفاده کرد.

وی بابیان اینکه توانمندسازی مددجویان در ابعاد مختلف زندگی یک کار جدید است، تأکید کرد: این کار به‌صورت جدی در کشور دنبال شود.

ذوالنور نقش کمیته امداد را در جلوگیری از افزایش طلاق در خانواده‌های تحت حمایت بسیار مؤثر دانست و گفت: اکنون با استفاده از ظرفیت کمیته امداد از طلاق در خانواده‌ها جلوگیری می‌شود درحالی‌که درگذشته نهادهای حمایتی کمتر در این عرصه فعالیت داشتند.

نماینده مردم قم در مجلس با تأکید بر اینکه کمیته امداد راه رسیدن به اشتغال را به خانواده‌ها آموزش می‌دهد بیان کرد: توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد بسیار مهم است چراکه سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون جامعه ازنظر عاطفی آسیب‌دیده و با تهدیدهای مختلفی روبرو است و به هر میزانی که جلو می‌رویم با تخریب باورهای دینی، اعتقادی و فرهنگی، ملی و سنتی روبرو می‌شویم به همین علت رنگ احساس، عاطفه و مروت نیز کمتر و نیازهای عاطفی مردم به یکدیگر بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اشتغال فرزندان سبب دوری آن‌ها از پدر و مادرهای سالمند می‌شود، گفت: طرح ازدواج سالمندان طرح بسیار خوبی است و اگر ارتباط میان سالمندان برقرار شود و این افراد به ازدواج مجدد برسند مشکلات و بیماری‌های ناشی از تنهایی و افسردگی رفع می‌شود.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcbs5b0.rhbg9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما