پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 60859
منبع : خبرگزاری فارس
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری: زیرساخت های گردشگری در قم تامین شود

جاذبه‌های گردشگری استان قم به درستی معرفی نشده است
قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت فراهم کردن زیر‌ساخت‌های لازم برای جذب گردشگر در قم گفت: در استان قم زیرساخت‌های لازم و ضروری گردشگری وجود ندارد، ‌درحالی که ظرفیت این استان در توریسم سلامت، توریسم تاریخ و توریسم فرهنگی و زیارتی بسیار زیاد است.
زیرساخت های گردشگری در قم تامین شود / جاذبه‌های گردشگری استان قم به درستی معرفی نشده است
زیرساخت های گردشگری در قم تامین شود / جاذبه‌های گردشگری استان قم به درستی معرفی نشده است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری ظهر امروز در همایش قم تمدن هفت هزار ساله؛ میزبان زائران و گردشگران که در سالن‌ همایش‌های شهرداری قم برگزار شد اظهار کرد: امروز باید این مسئله را قبول کنیم که توریسم به عنوان یک صنعت اثرگذار در همه دنیا مطرح شده است، به‌گونه‌ای که تاثیر بسیار زیادی در تأمین بودجه‌‌های کشور‌های مختلف دنیا دارد.

وی با بیان اینکه برخی از کشور‌ها بیش از ۵۰ درصد از هزینه‌های خود را از طریق صنعت توریسم تأمین می‌کنند افزود: در ایران و شهر قم جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی وجود دارد اما متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم در این زمینه توفیق چندانی داشته باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: براساس آمار سالانه حدود ۲۰ میلیون زائر از سراسر کشور وارد شهر قم می‌شوند، اما این تعداد تاثیر زیادی در اقتصاد استان قم ندارد چراکه در این استان برنامه درست و جامعی برای جذب گردشگر تدوین نشده است.

وی با بیان اینکه جاذبه‌های گردشگری زیادی در استان قم وجود دارد گفت: متاسفانه جاذبه‌های گردشگری استان قم به درستی معرفی نشده است و حتی بسیاری از ساکنان قم نیز از جاذبه‌های گردشگری این استان اطلاعی ندارند و این ضعف بسیار بزرگی است که باید برطرف شود.

ذوالنوری عنوان کرد: مسؤولان باید برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان قم بیش از پیش تلاش کنند در غیر این صورت باید مدیریت این مسئله نیز به خود مردم واگذار شود، چراکه مردم بهتر می‌توانند مسایل را مدیریت و مشکلات را برطرف کنند.

وی با تأکید بر ضرورت فراهم کردن زیر‌ساخت‌های لازم برای جذب گردشگر در قم اظهار کرد: در استان قم زیرساخت‌های لازم و ضروری گردشگری وجود ندارد، ‌درحالی که ظرفیت این استان در توریسم سلامت، توریسم تاریخ و توریسم فرهنگی و زیارتی بسیار زیاد است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرار گرفتن شهر قم در محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور گفت: با ایجاد جذابیت‌های لازم برای اقامت زائرین، می‌توانیم نهایت بهره برداری را از این مسئله داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در استان قم ظرفیت های بسیاری از جمله حرم کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران، حوزه علمیه و سایر اماکن تاریخی و گردشگری وجود دارد که با جذب توریسم مذهبی در استان قم می‌توانیم در ایجاد اشتغال و اقتصاد نقش مهمی ایفا کنیم و صنعت گردشگری را در استان رونق بخشیم.

ذوالنوری ضمن اعلام آمادگی برای کمک به صنعت توریسم در استان قم خاطرنشان کرد: باید با تامین زیرساخت های گردشگری مذهبی ضمن ایجاد اشتغال در توسعه اقتصاد و رونق صنعت گردشگری استفاده کرد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchw6n-.23nvmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما