کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امیرآبادی: تکلیف مونوریل قم مشخص شود

اختصاص 20 میلیارد تومان برای فاضلاب پردیسان

خبرگزاری فارس , 12 اسفند 1396 ساعت 23:01

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: باید تکلیف مونوریل قم مشخص شود و مردم در این زمینه سوال دارند.


به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها در سال 97 اظهار کرد: این برنامه در سال آینده همچون امسال اجرا خواهد شد و مجلس با افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی در سال 97 مخالفت کرد.

وی ادامه داد: در بودجه سال 97 تمام درآمدهای برنامه هدفمندی یارانه‌ها به صورت شفاف به خزانه می‌رود و تمام این درآمدها به صورت شفاف از خزانه هزینه می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در بودجه سال 97 مالیات کارکنان دولت به صورت پلکانی از 10 تا 35 درصد خواهد بود، افرادی که حقوق 13 میلیون می‌گیرند، 35 درصد از مازاد درآمد خود را مالیات خواهند داد.

امیرآبادی با اشاره به افزایش حقوق کارکنان دولت اظهار کرد: افزایش حقوق کارکنان به صورت پلکانی در سال 97 خواهد بود، افزایش درآمد برای کارمندان با کمترین حقوق در سال آینده 20 درصد است.

وی ادامه داد: در سال آینده جهش خوبی را در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان شاهد خواهیم بود تا شاهد کاهش فاصله بین افراد بازنشسته و کارمندان شاغل باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: افراد حقیقی و حقوقی پس از انقلاب اسلامی زمین‌هایی را به اشکال مختلف گرفتند که تصویب کردیم این زمین‌ها در صورت عدم ساخت و نیز در صورت ساخت و ساز غیرمجاز از این افراد در سال آینده گرفته شود.

امیرآبادی با اشاره به عوارض برق در روستاها اظهار کرد: براساس تصویب مجلس روستاییان از پرداخت عوارض برق روستایی در سال 97 معاف شدند.

وی ادامه داد: برای اشتغالزایی در مجلس تصویب شد که 15 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی هزینه شود، سیستم بانکی باید سه برابر این عدد را به اشتغالزایی تخصیص بدهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: 67 میلیارد تومان در سال آینده برای استان از جمله 20 میلیارد تومان برای فاضلاب پردیسان و 20 میلیارد تومان برای متروی قم اختصاص پیدا خواهد کرد، باید تکلیف مونوریل قم مشخص شود و مردم در این زمینه سوال دارند.

امیرآبادی با اشاره به اختصاص بودجه به مراکز دانشگاهی استان قم اظهار کرد: سه میلیارد تومان به پردیس فارابی دانشگاه تهران و سه میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی قم اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: 153 میلیارد تومان تسهیلات در سال 97 برای خرید مسکن به رزمندگان جنگ تحمیلی بالای 6 ماه اختصاص پیدا خواهد کرد، سپاه قم باید تخصیص این بودجه را پیگیری کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در سال آینده در بودجه 10 میلیارد تومان تسهیلات برای طرح فاضلاب شهر قم اختصاص پیدا کرد، همچنین پنج میلیارد تومان نیز برای احداث کتابخانه مرکزی دانشگاه حضرت معصومه(س) در بودجه تصویب شد.

امیرآبادی با اشاره به عوارض خروج از کشور اظهار کرد: زائرین اربعین از پرداخت این عوارض معاف شدند، همچنین عوارض سفر به عتبات عالیات در سال 97 همچون سال گذشته خواهد بود.

وی ادامه داد: در بودجه سال 97 بودجه ای برای احداث محور قم کهک تصویب شد و باید مدیرکل راه و شهرسازی استان تخصیص این بودجه را پیگیری کند، همچنین دستگاه اجرایی آبرسانی از سد کوچری به قم، اداره آب منطقه ای قم شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: مدیران استان قم باید در سال 97 با همکاری نمایندگان مجلس برای تخصیص بودجه‌های تصویب شده در مجلس برای قم پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

امیرآبادی با اشاره به افزایش اعتبارات هزینه ای استان قم اظهار کرد: در بودجه سال آینده برای افزایش اعتبارات هزینه ای استان قم، 10 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد تا میانگین اضافه کار و مزایای رفاهی کارکنان استان افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: در طرح‌های هادی در روستاهای استان قم، کاربری‌های مختلف پیش بینی شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: باید دستگاه‌های اجرایی روند سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاری تسهیل کنند و اجاره بدهند که آن‌ها استان را آباد کنند.

امیرآبادی با اشاره به لزوم تشویق برای ساخت بیمارستان در استان قم اظهار کرد: باید بخش خصوصی را برای احداث تخت‌های بیمارستانی در استان تشویق کنیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 60940

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/60940/امیرآبادی-تکلیف-مونوریل-قم-مشخص-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir