کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آيت‌الله اعرافي مطرح كرد

لزوم راه‌اندازي رشته‌هاي فقهي و كلامي ناظر به آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس , 13 اسفند 1396 ساعت 16:30

مدير حوزه‌هاي علميه گفت: بايد رشته‌های فقهی و کلامی ناظر به آموزش و پرورش راه‌اندازي شود، البته فعاليت‌هايي در زمينه توليد فكر در حوزه فقه در سطح مدارس انجام شده ولي هنوز جاي كار فراوان است.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در نشست فصلی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که در ساختمان مرکز مدیریت در جمکران برگزار شد اظهار کرد: حوزه علمیه در مقام پاسخگویی قرار دارد و در این زمینه به وظیفه اجتماعی خود عمل می‌کند تا به مردم خدمت کند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه ارائه خدمات را پیگیری می‌کند که در برنامه‌ها این امر برای خدمت به اجتماع گنجانده شده و در این زمینه آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد در عرصه اجتماع مورد توجه است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در اجتماع گفت: حوزه بر اساس وظایف و مأموریت‌ها در ارائه خدمات به آموزش و پرورش فعالیت می‌کند که اقدامات سنجیده و ناشی از تفکر در این بخش پیگیری می‌شود و حرکت بر اساس منویات رهبر و مراجع تقلید در دستور کار است تا بتوانیم پاسخگوی خواسته‌ها و نیازها باشیم.

وی با تأکید بر راه‌اندازی رشته‌های فقهی و کلامی ناظر به آموزش و پرورش گفت:‌ فعالیت‌هایی در زمینه تولید فکر در حوزه فقه در سطح مدارس انجام شده ولی هنوز جای کار فراوان است که در این زمینه تربیت افراد صاحب نظر در زمینه فکر و نظریه باید در دستور کار باشد.

اعرافی خاطرنشان کرد: مبحث زیست‌شناسی با معارف اسلامی و دینی ارتباط دارد که در این زمینه باید به فکر و نظریه‌ای رسید تا بتوان در آموزش و پرورش از آن استفاده کرد.

وی با تأکید بر استفاده از محورهای اصلی در سند تحول گفت: ارائه طرح پنج ساله‌ می‌تواند در زمینه ارتباط بیشتر آموزش و پرورش و حوزه مؤثر واقع شود تا بتوانند در زمینه آموزش، آسیب‌ها و راهکارها فعالیت کنند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 61001

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/61001/لزوم-راه-اندازي-رشته-هاي-فقهي-كلامي-ناظر-آموزش-پرورش

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir