کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آيت‌الله نوري همداني: نسل چهارم انقلاب در مسير شهدا گام برمي‌دارند

علم و اخلاق بايد با يكديگر تؤام باشد

خبرگزاری فارس , 16 اسفند 1396 ساعت 14:01

يکي از مراجع تقليد با بيان اينكه بايد وصيت نامه شهدا مطالعه شود گفت: اکنون نسل چهارم به اندازه‌اي آگاه هستند که در مسير شهدا گام برمي‌دارند.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه مهدوی تهران و اهل بیت سبزوار اظهار کرد: شغل طلبگی سربازی امام عصر(عج) است و شغلی از این بالاتر وجود ندارد و خداوند به هر کسی این توفیق و شغل را عنایت نمی‌کند بنابراین باید در مسیر طلبگی تلاش شود تا به قله فقاهت برسید.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در گذشته سعی می‌کردند دین را در نماز و روزه خلاصه کنند در حالی که اینگونه نیست و دین اسلام در همه ابعاد زندگی برنامه دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه سبزوار خاستگاه علمای زیادی در طول تاریخ است گفت: باید طوری جدی قدم بردارید که جایگزین آنها و پرچمدار فقه و فقاهت باشید.

وی عنوان کرد: اگر انسان مخلص نباشد علمش برکت پیدا نمی‌کند. هر اندازه فرد بیشتر تحصیل کند خود را در برابر خداوند حقیر می‌بیند و از خداوند خوف پیدا می‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: کسی که برای دنیا درس می‌خواند بر مردم تکبر و غرور دارد و از دین فاصله می‌گیرد و برای طلبگی مناسب نیست.

وی با بیان اینکه طلاب از ابتدا باید با همت بلند قله علم را در نظر بگیرند گفت: انسان با تنبلی و سستی نمی‌تواند به موفقیت برسد بنابراین طلاب باید در جبهه درس و مبارزه حضور جدی داشته باشند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: شما با اخلاص، همت بلند، اراده و جدیت حرکت کنید تا هر یک چراغ روشن برای آینده اسلام و مسلمانان باشید.

وی تأکید کرد: باید منظم بود و زمان‌ها را تقسیم کرد و انسان در کار خود باید دارای نشاط و استقامت باشد تا به موفقیت برسد. فرشتگان طالب علم را بدرقه می‌کنند و پر و بال خود را زیر پای آنها می‌گسترانند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه سعی کنید در آینده فقیه ‌شوید گفت: اگر امام خمینی(ره) فقیه نبودند نمی‌توانستند این تحول را به وجود آورند. مردم به خاطر امام خمینی(ره) فداکاری کردند و در جبهه‌های نبرد جان و خون دادند.

وی یادآور شد: باید وصیت‌نامه شهدا مطالعه شود. اکنون نسل چهارم به اندازه‌ای آگاه هستند که در مسیر شهدا گام برمی‌دارند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: علم باید با اخلاق تؤام باشد و در حوزه‌ها درس اخلاق برگزار شود تا در این زمینه آموزه‌ها منتقل شود.

وی با اشاره به اهمیت آگاهی نسبت به اوضاع زمان گفت: مطالعه کتاب‌های صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت نامه امام خمینی(ره) در این زمینه مؤثر است تا نسبت به انقلاب آگاهی پیدا کنید.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: امام خمینی(ره) در کل جهان تحول ایجاد کردند و این تحول روز به روز در حال گسترش است. به همین دلیل استکبار سعی می‌کند انقلاب را سرکوب کند ولی این انقلاب در دل و فطرت مردم جا دارد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در جمع وزیر اوقاف سوریه فرمودند به زودی در قدس نماز جماعت اقامه می‌کنیم و از طرفی ترامپ گفته سفارتخانه خود را از تل آویو به قدس منتقل می‌کند بنابراین دو صف مقابل یکدیگر تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 61166

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/61166/آيت-الله-نوري-همداني-نسل-چهارم-انقلاب-مسير-شهدا-گام-برمي-دارند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir