چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۳
کد مطلب : 61517
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم:

اورژانس بیمارستان‌های استان قم امشب آماده‌باش هستند

همکاری و حضور خانواده‌ها موجب کاهش آسیب‌ها می‌شود
قم نيوز : رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم به تشریح آمادگی‌های مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم در مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه پایان سال پرداخت و گفت: اورژانس بیمارستان‌های استان قم در شب چهارشنبه آخر سال در آماده‌باش کامل قرار دارند و امیدواریم که با تمهیدات انجام شده شاهد کمترین آسیب‌‌ باشیم.
اورژانس بیمارستان‌های استان قم امشب آماده‌باش هستند / همکاری و حضور خانواده‌ها موجب کاهش آسیب‌ها می‌شود
اورژانس بیمارستان‌های استان قم امشب آماده‌باش هستند / همکاری و حضور خانواده‌ها موجب کاهش آسیب‌ها می‌شود
به گزارش قم نیوز محمد شهیدی در نشست خبری که عصر امروز در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد با اشاره به خطرات احتمالی چهارشنبه‌های آخر سال اظهار کرد: مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم برای مقابله با حوادث احتمالی شب سه‌شنبه پایان سال و همچنین ایام عید در آمادگی کامل قرار دارد.

وی افزود: مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم از سوی سازمان پدافند غیرعامل استان به‌عنوان ستاد فرماندهی درمان قم در ایام عید نوروز انتخاب شده است و اقدامات موردنیاز در این زمینه انجام شده است تا شاهد مشکلی در ایام نوروز نباشیم.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم خاطرنشان کرد:‌ استان قم در زمینه اورژانس هوایی ظرفیت بسیار بالایی دارد و می‌توان گفت که در حال حاضر مجهز‌ترین و پیشرفته‌ترین اورژانس‌ هوایی کشور متعلق به استان قم است.

شهیدی از اضافه شدن پد جدید بیمارستانی به بیمارستان امام رضا(ع) خبر داد و بیان کرد: با اضافه شدن پد جدید در بیمارستان امام رضا (ع)، از این پس امکان فرود بالگرد‌های امدادی در این بیمارستان ممکن خواهد بود؛ همچنین هماهنگی‌های لازم برای ایجاد پدهایی در تمام نقاط صعب‌العبور استان قم انجام شده است تا بالگرد‌های امدادی بتوانند در مناطق صعب‌العبور نیز خدمات ارائه دهند.

وی افزود: برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه سوری، با هماهنگی‌های انجام شده در تمام مکان‌هایی که آتش‌نشانان مستقر هستند،  آمبولانس‌های دانشگاه علوم پزشکی نیز مستقر می‌شوند تا در صورت وقوع مشکل خدمات پزشکی را در سریعترین زمان ممکن انجام دهند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم تصریح کرد: نیروهای امدادی تمام آموزش‌های لازم برای مقابله با حوادث مختلف مانند سوختگی، انفجار و ... را دیده‌اند تا خسارات ناشی از حوادث چهارشنبه پایان سال به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه در مدارس سطح استان قم نیز جزو‌ه‌های آموزشی در راستای فرهنگ‌سازی در برابر حوادث چهارشنبه پایان سال توزیع شده است عنوان کرد: همواره حضور خانواده‌ها و همکاری آن‌ها در مسائل مختلف از جمله چهارشنبه سوری بسیار تاثیرگذار بوده و و موجب کاهش آسیب‌ها شده است.

شهیدی به تشریح آمادگی‌های مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم در مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه پایان سال پرداخت و بیان کرد: اورژانس بیمارستان‌های استان قم در شب چهارشنبه آخر سال در آماده‌باش کامل قرار دارند و امیدواریم که با تمهیدات انجام شده شاهد کمترین آسیب‌‌ باشیم.

وی با بیان اینکه پایگاه اورژانس ۱۱۵ نیز به‌زودی در نزدیک‌ترین به حرم مطهر حضرت معصومه(س) مستقر می‌شود، اظهار کرد: با توجه به تراکم جمعیت در اطراف مسجد جمکران و حرم مطهر در ایام نوروز، اورژانس بیمارستانی قم در این مکان‌ها مستقر خواهند شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjaiem.uqevvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما