دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 61760
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل راهداری:

25 اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی قم مستقر شدند

قم نيوز : مدیرکل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: در طرح نوروزی امسال، 25 اکیپ راهداری با استقرار در 25 نقطه از عوارضی ها، محورهای مواصلاتی اصلی و روستایی تمام مسیرهای این استان را تحت پوشش دارند.
25 اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی قم مستقر شدند
25 اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی قم مستقر شدند
به گزارش قم نیوز اکبر سلیمیان روز دوشنبه افزود: این اکیپ ها در صورتی که درمحورهای مواصلاتی مشکلی ایجاد شود از جمله چاله روی محورها و تصادف، با خدمات رسانی مانع از راهبندان و یا کندی در عبور و مرور خودروها می شوند.

وی اضافه کرد: هشت راهدارخانه ثابت و چهار راهدارخانه سیار نیز در قالب این اکیپ ها سازماندهی و تمهیدات لازم برای حضور به موقع نیروهای راهداری در نقاطی از محورهای اصلی و روستایی که نیاز باشد، اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: نیروهای راهداری اوایل اسفندماه نسبت به لکه گیری، خط کشی 500 کیلومتر از راه ها، 16 کیلومتر نصب یا تعمیر گاردریل، شستشوی گاردریل، تابلو و علایم و نظافت حاشیه ها راه ها اقدام نمودند.

سلیمیان خاطرنشان کرد: برای لکه گیری محورهای اصلی و فرعی استان 300 تن آسفالت استفاده شده است.

وی گفت: همشهریان قبل از سفر ضمن تماس با شماره 141 از اطلاعات مسیرهای سفر خود آگاهی یابند تا با برنامه ریزی بهتر سفر خوبی داشته باشند.

وی از مسافران درخواست کرد: نسبت به تابلوهای فسفری و زرد راهنما که در محورهای مواصلاتی نصب شده است و معمولا حاوی اطلاعات ویژه است، توجه کافی داشته باشند.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم افزود: 26 مجتمع بین راهی در محورهای مواصلاتی قم فعال است و نظارت های کافی بر خدمات دهی این مجتمع ها به مسافران اعمال می شود.

از 25 اسفندماه سال گذشته تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه امسال، 2 میلیون و 448 هزار و 220 دستگاه خودرو وارد شهر قم شد که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رشد 15درصدی برخوردار است.

در این مدت آزاد راه قم - تهران و بالعکس پرتردد ترین محور استان قم بود که در این محور شاهد بارترافیک بیشتری از سمت تهران به قم بودیم.

در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcjyaem.uqevmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما