کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۰ کمیته خدمات سفر در میراث فرهنگی قم تشکیل شد

خبرگزاری مهر , 1 فروردين 1397 ساعت 8:25

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از تشکیل ۱۰ کمیته خدمات سفر جهت هماهنگی برای خدمت رسانی بهتر به زائران نوروزی در قم خبر داد.


به گزارش قم نیوز عیسی رضایی اظهار داشت: این کمیته‌ها شامل اطلاع‌رسانی و تبلیغات، امور نمایشگاه‌ها، آمار، بازرسی و نظارت، اماکن و موزه‌ها، اسکان، رویدادها و نوروزگاه‌ها، پشتیبانی و تدارکات، یگان حفاظت و حراست می‌باشد.

وی افزود: ستاد اجرایی خدمات سفر از ۲ ماه گذشته طی جلسه‌های مختلف تشکیل شده است و فعالیت کمیته‌ها از ۲۵ اسفندماه سال جاری آغاز شد و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۹۶ استمرار خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با بیان این که پنج نوروزگاه در قم برپا شده است گفت: این نوروزگاه‌ها واقع در مجتمع‌های بین راهی از جمله مهتاب، مهروماه، زیتون، خانه تاریخی زند و کاروانسرای دیرگچین فعال است.

وی ادامه داد: برگزاری نوروزگاه‌ها، با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی زمینه آشنایی بیشتر مردم محلی و مسافران با آداب و رسوم بومی را فراهم می‌کند.

رضایی از برگزاری پنج نمایشگاه صنایع دستی در قم خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها از ۲۹ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده برپا شده است.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه‌ها واقع در صحن جامع فاطمی حرم حضرت معصومه(س)، مجتمع گردشگری مهتاب، زیتون، امیرکبیر، کاروانسرای دیرگچین و خانه تاریخی زند با حضور هنرمندان صنایع دستی فعال است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، ۲۱ کارگاه نوروزگردی صنایع دستی در قم نیز با حضور علاقمندان برپا می‌شود و با همکاری شهرداری قم نیز تورهای قم گردی نیز اجرا می‌شود.

رضایی به فعالیت ۲۰ پایگاه اطلاع رسانی و اسکان در سطح شهر گفت: این پایگاه‌ها در مبادی ورودی سطح شهر و نقاط پر تردد مسافران نوروزی فعال شده است تا بسته‌های فرهنگی، نقشه استان و اماکن گردشگری، تاریخی و زیارتی را معرفی کنند.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 61821

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/61821/۱۰-کمیته-خدمات-سفر-میراث-فرهنگی-قم-تشکیل

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir