چهارشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 62004
منبع : خبرگزاری فارس

ولادت امام جواد(ع) مهر تأييدي بر جريان امامت است

قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه گفت: ولادت امام جواد(ع) در سال‌هاي پاياني عمر امام رضا(ع) مهر تأييدي بر جريان امامت تا ظهور امام عصر(عج) است.
ولادت امام جواد(ع) مهر تأييدي بر جريان امامت است
ولادت امام جواد(ع) مهر تأييدي بر جريان امامت است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مرتضی سلطانی امروز ضمن تبریک سالروز ولادت امام جواد(ع)  اظهار کرد: ولادت امام جواد(ع) یکی از مناسبت‌های مبارک ماه رجب است. امام رضا(ع) در این زمینه فرمودند این مولود در عالم اسلام مبارک است و مبارک‌تر از این مولود نیست.

وی خاطرنشان کرد: این بیان نورانی امام رضا(ع) در معرفی امام جواد(ع) حاکی از نکات بسیار دقیق و عظیمی در زمینه فضائل این امام بزرگوار است. ولادت این امام بزرگوار با دوران حکومت یکی از موذی‌ترین خلفای عباسی به نام مأمون مصادف است.

 وی عنوان کرد: مأمون در مواجهه  با امام رضا(ع) به عنوان کسی که کیان حکومت عباسی را تهدید می‌کرد نقشه‌ای را طراحی کرد تا شخصیت و عظمت امام رضا(ع) را تخریب کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به پاسخ به توطئه‌های دشمنان با ولادت امام جواد(ع) گفت: ولادت این امام بزرگوار نقشه‌های دشمنان را ختثی کرد زیرا امام رضا(ع) را به دلیل آنکه صاحب اولاد پسر نبود زیر سؤال می بردند.

وی یادآور شد: ولادت امام جواد(ع) در سال‌های پایانی عمر امام رضا(ع) مهر تأییدی بر جریان امامت تا ظهور امام عصر(عج) است بنابراین انتخاب شدن به امامت و تثبیت امامت در سن هشت سالگی از موضوعات مهم زندگانی این امام بزرگوار است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbagb0.rhb5gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما