کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امیرآبادی: آلودگی ریزگردهای قم به زودی بسیاری از استان‌های کشور را درگیر می‌کند

خبرگزاری فارس , 9 فروردين 1397 ساعت 14:41

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مشکلات استان قم در زمینه تخصیص حقابه‌ها برطرف نشود در آینده‌ای نزدیک ریزگردهایی که اکنون هوای قم را آلوده کرده است به مرور بسیاری از استان‌های کشور را با مشکلات جدی رو به رو می‌کند.


به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به ضرورت تلاش مسؤولان استانی در راستای احیای حقابه‌های قم اظهار کرد: هیچ‌ کدام از ارگان‌های مسؤول یعنی وزارت نیرو و محیط زیست که مسؤول بحث تخصیص حقابه‌های قم هستند تا کنون اقدام مناسبی در این راستا نداشته‌اند.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده مردم قم چندین بار در دوره مسؤولیت قبلی سازمان محیط زیست با خانم ابتکار درباره تخصیص حقابه‌های قم گفت‌وگو داشتم، ولی متأسفانه ایشان اقدامات لازم را در این زمینه انجام نداد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن گلایه از عدم اهتمام رئیس جدید سازمان محیط زیست در راستای تخصیص حقابه‌های قم و بهبود وضعیت آلودگی هوای این استان بیان کرد: با آقای کلانتری رئیس جدید سازمان محیط زیست نیز گفت‌وگوهایی پیرامون ضرورت تخصیص حقابه‌های قم داشته‌ام ولی وی نیز هنوز اقدام درخوری انجام نداده‌ است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه توسعه آلودگی هوای قم را مشکلی جدی برای تمام استان‌های کشور دانست و عنوان کرد: اگر مشکلات استان قم در زمینه تخصیص حقابه‌ها برطرف نشود در آینده‌ای نزدیک ریزگردهایی که اکنون هوای قم را آلوده کرده است به مرور بسیاری از استان‌های کشور به ویژه استان‌های مجاور قم را با مشکلات جدی رو به رو می‌کند.

امیرآبادی سلامت محیط زیست استان‌های مجاور قم را در گرو سلامت محیط زیست این استان دانست و تصریح کرد: احیای حقابه‌های قم فقط برای حفظ محیط زیست قم ضروری نیست بلکه برای حفظ سلامت محیط زیست سایر استان‌های کشور نیز ضروری است چرا که بر اساس پیش‌بینی‌ها اگر همین روند ادامه داشته باشد ریزگردهای قم به زودی سایر استان‌ها از جمله اصفهان، مرکزی، سمنان، البرز و تهران را نیز گرفتار می‌کند و محیط زیست این استان‌ها را متأثر می‌سازد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 62016

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/62016/امیرآبادی-آلودگی-ریزگردهای-قم-زودی-بسیاری-استان-های-کشور-درگیر-می-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir