يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : 62386
منبع : خبرگزاری مهر
وضعیت نماینده فوتسال قم در لیگ برتر نگران کننده است؛

سازماندهی زیر ساخت‌ها؛ ضعف بزرگ در ورزش قم

قم نيوز : در شرایطی که وضعیت نماینده فوتسال قم در لیگ برتر نگران کننده است سازماندهی زیرساخت‌ها را می‌توان ضعفی بزرگ در ورزش قم قلمداد کرد.
سازماندهی زیر ساخت‌ها؛ ضعف بزرگ در ورزش قم
سازماندهی زیر ساخت‌ها؛ ضعف بزرگ در ورزش قم
به گزارش قم نیوز کمیته فوتسال به ارسال نامه‌ای به تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتسال ایران از آن‌ها خواسته است نسبت به فراهم سازی مجوزهای حرفه‌ای و زیر ساخت‌های باشگاهی اقدام کنند تا در لیگ برتر ۹۷ جایی داشته باشند.

تیم فوتسال آتلیه طهران قم، یکی از ۱۴ تیم حاضر در لیگ برتر فوتسال طبق اعلام رسول قلی زاده مدیر این تیم باید تا پیش از پایان فروردین ماه مدارک مربوط به اساسنامه باشگاه، مجوز فعالیت باشگاه و همچنین اعلام آمادگی تمام باشگاه‌ها برای استانداردسازی حرفه‌ای به کمیته فوتسال ارسال کند در حالی که آتلیه طهران در حقیقت باشگاه نیست که اساسنامه داشته باشد.

از سوی دیگر بی پولی محض در آتلیه طهران و نبود اسپانسر مدیر این تیم را در شرایطی توأم با سردرگمی و ناامیدی گرفتار کرده و در این شرایط مشخص نیست آتلیه طهران باید چگونه و با چه پشتوانه‌ای وارد لیگ برتر فوتسال ۹۷ شود.

آتلیه طهران نمی‌تواند بر خلاف مسیر آب حرکت کند زیرا یک تیم لیگ برتری در کشوری است که تیم سوم جهان را دارد. در نتیجه باید خود را با برنامه‌های حرفه‌ای سازی فوتسال هماهنگ کند. مشکل اما از این جا آغاز می‌شود که در استان قم زیر ساخت‌های حرفه‌ای ابداً جایی نداشته و ندارند.

برای حرفه‌ای سازی به طور توام به پول خوب و مدیریت خوب نیاز دارید و در قم هرگز این دو در کنار هم قرار نگرفته‌اند و برای درک بهتر باید وضعیت صبایی که در گذشته مجوز حرفه‌ای برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا اخذ کرد را بررسی کرد.

فراهم سازی مجوز حرفه‌ای در آن زمان، مثل یک داروی مسکن بود یا سر و سامان دادن به ویترین و ظاهر کار. باطن اما اساساً مشکل دارد و وضعیتی که امروز از صبا می‌بینیم، باطن واقعی همه سال‌های گذشته صبا و بلاهایی است که بر سر این تیم آورده شده است.

در فوتسال نیز روال کار در مورد تیم‌های لیگ برتری این بوده که «امسال را بگذرانیم خدا برای سال دیگر بزرگ است». نتیجه این که قم را مهد فوتسال ایران می‌نامیم اما واقعیت این است که در سازماندهی در زمره ضعیف‌ترین‌ها هستیم.

ضعف سازماندهی مدت‌ها است که گریبان‌گیر ورزش قم شده است و تیم‌های خوشنام ورزش قم در حقیقت تیمی هستند که بنیه سست آن‌ها این قابلیت را دارد که یک شبه در هم بکشند و از بین برود و با انتشار آمارهای خوش رنگ و لعاب اما تهی از اثر واقعی، نمی‌توان بر توقف و رخوتی که ورزش قم سال‌های سال دچار آن است سرپوش گذاشت.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcepx8p.jh8wvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما