کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم قم:

برخی در مجلس به‌دنبال حذف اختیارات شوراها هستند

خبرگزاری تسنیم , 9 ارديبهشت 1397 ساعت 10:16

عضو هیئت‌رئیسه مجلس ‌گفت: برخی در مجلس با افزایش اختیارات شوراها مخالف هستند و درصدد این بوده که تمام اختیارات از شورا سلب شده و صرفاً جنبه نظارتی آن‌ها را تثبیت کنند.


به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی در نخستین گردهمایی و هم‌اندیشی اعضای ادواری شورای شهر قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: در دو دهه اخیر شوراها اختیارات قابل‌توجهی به دست آورده و در بخش‌های مختلف به مردم و یاری دولت آمده است، باوجود تمام فرازوفرودهای موجود در کشور عملکرد و تصمیم‌گیری‌های شورا به عقل و منطق نزدیک‌تر شده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: انتخاب مردم در نحوه عملکرد و تصمیم‌گیری‌های شورا اهمیت زیادی دارد، چراکه متأسفانه برخی از گروه‌های سیاسی در اعلام فهرست‌های انتخاباتی نگاهی به عملکرد و صلاحیت اعضا نداشته و صرفاً جهت‌گیری‌های سیاسی خود را دنبال می‌کنند.

وی عنوان کرد: عملکرد شوراها در کشور درمجموع مثبت و قابل‌قبول است و با وجود اینکه در دوره‌های قبلی دولت‌ها و مجلس اختیارات و تصمیم‌گیری‌های شورا به‌صورت مستمر اندک و کاسته شده است.

امیرآبادی تأکید کرد: در مجلس شورای اسلامی دو رویکرد و نگاه در مورد اختیارات شوراها وجود داشته که یکی از این نگاه‌ها در جهت افزایش و تقویت جایگاه شوراهاست تا به‌وسیله این اختیارات شوراها درمجموع مدیریت شهری بهتر شود، همچنین دیدگاه دوم در مجلس با افزایش اختیارات شوراها مخالف هستند و درصدد این بوده که تمام اختیارات از شورا سلب شده و صرفاً جنبه نظارتی آن‌ها را تثبیت کنند، مخالفان افزایش قدرت شوراها درصدد حذف اختیارات شورا در زمینهٔ انتخاب شهردار و تصویب بودجه هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت وجود شورا عنوان کرد: در هرجایی که انسان‌های صالح و موردقبول را انتخاب کرده‌اند سبب شده تا روند پیشرفت و توسعه شهری قم به‌درستی پیگیری شده و بار سنگینی از وظایف دولت به‌وسیله آن‌ها برطرف شود، شوراهای اسلامی شهر قم در 5 دوره گذشته خود ازجمله پاک‌ترین و بی حاشیه‌ترین شوراها در کشور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حقیقت این بوده که قم با آغاز حیات شوراها روند توسعه و پیشرفت را باقدرت بیشتری نسبت به گذشته عمل کرده است، عدم دخالت جهت‌گیری‌های سیاسی در تصمیم‌گیری‌های اتخاذشده ازجمله مهم‌ترین امتیازات شورای شهر قم است.

امیرآبادی با اشاره به برخی مشکلات موجود در شهر قم تأکید کرد: بحث منوریل در شهر قم بدون تصمیم‌گیری شورا تصویب و اجرایی شد و اعضای شورای شهر قم در این زمینه دخالتی داده نشده‌اند، استان قم به دلیل تک شهرستانی‌بودن با سایر شهرهای کشور تفاوت‌های عمیقی دارد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم‌اندیشی ادواری شورای شهر قم مسئله‌ای مهمی بوده که امید می‌رود مستمر و ادامه‌دار باشد چراکه کشور در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگری به وحدت و همدلی نیازمند است.

انتهای پیام/ 138


کد مطلب: 63332

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/63332/برخی-مجلس-به-دنبال-حذف-اختیارات-شوراها-هستند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir