جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 63535
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

30 درصد مدارس نیازمند تخریب و نوسازی هستند

قم نيوز : رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: زمانی که مدارس قدیمی کشور ساخته شدند، آیین نامه زلزله وجود نداشت و در برابر زلزله مقاوم نیستند، 30 درصد مدارس کشور نیاز به تخریب و نوسازی دوباره دارند.
30 درصد مدارس نیازمند تخریب و نوسازی هستند
30 درصد مدارس نیازمند تخریب و نوسازی هستند
به گزارش قم نیوز مهراله رخشانی‌ مهر امشب در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به ماموریت سازمان نوسازی مدارس اظهار کرد: این سازمان با سه هزار نیروی فنی و متخصص مشغول مدرسه سازی در کشور است و سازمان، یک سازمان سالم است و خیرین هم به عنوان بازوی تامین مالی در کنار سازمان مدرسه سازی هستند.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود 50 درصد مدارس با مشارکت خیرین احداث شد، 115 هزار مدرسه در کشور داریم که 20 درصد این مدارس توسط خیرین ساخته شد. عمر مدارس کشور از یک سال تا 70 سال است و برخی از این مدارس جزو آثار تاریخی هستند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: زمانی که مدارس قدیمی کشور ساخته شدند، آیین نامه زلزله وجود نداشت و در برابر زلزله مقاوم نیستند و 30 درصد مدارس کشور نیاز به تخریب و نوسازی دوباره دارند.

رخشانی‌ مهر با اشاره به لزوم ایجاد مدارس جدید در کشور اظهار کرد: باید در استان‌هایی همچون البرز، خراسان رضوی و قم مدارس به دلیل مهاجرت نیاز به ساخت مدارس جدید داریم تا به سرانه استاندارد مدارس در این استان‌ها برسیم، در مسکن مهرها هم با مشکل کمبود مدرسه مواجه هستیم.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم مدارس جدید را در مناطق مورد نیاز بسازیم، با مشکل بازماندن دانش آموزان از تحصیل مواجه می‌شویم که این مساله برای نظام جمهوری اسلامی شایسته نیست، احداث مدارس جدید تنها از عهده دولت برنمی‌آید و باید خیرین مشارکت کنند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان خاطرنشان کرد: جامعه خیرین مدرسه ساز از 20 سال پیش به مدرسه سازی مشغول هستند و اگر کمک‌های خیرین نبود، اکنون وضعیت مدارس کشور به این گونه نبود.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcbssb0.rhbffpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما