يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : 63589
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

امر رهبری درباره رعایت حریم شخصی افراد لازم الاجراست

قم نيوز : عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ساختار نظام اسلامی ایران به گو‌نه‌ای‌ است که وقتی ولی فقیه دستور به انجام کار یا عدم انجام کاری را می‌دهند اجرای آن ضروری است؛ وقتی مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند ورود به حریم شخصی افراد حرام شرعی است، یعنی حرام است و چنین اقدامی صورت نمی‌گیرد.
امر رهبری درباره رعایت حریم شخصی افراد لازم الاجراست
امر رهبری درباره رعایت حریم شخصی افراد لازم الاجراست
به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی با اشاره به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: طی دیداری که در آستانه عید نوروز به همراه چند تن از مسؤولان با مقام معظم رهبری داشتیم، یکی از مسؤولان در بیانات خود شعار امسال را «سال حمایت از تولید داخلی» عنوان کرد در آن هنگام مقام معظم رهبری بلافاصله فرمودند: «منظور از تولیدات ایرانی کالاهایی که در داخل تولید می‌شوند نیست بلکه کالاهایی است که کاملاً ایرانی باشد؛ امکان دارد در داخل کالاهایی خارجی تولید شود که این مورد نظر نیست.»

وی افزود: بحث حمایت از تولیدات ایرانی متمرکز بر تولیداتی است که حاصل اندیشه ایرانی باشد و به تلاش نیروهای ایرانی پدید آمده است نه کالاهایی که در داخل از مونتاژ تولیدات خارجی تهیه می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تلاش همگانی در راستای "برندسازی" تولیدات ایرانی را امری مهم برای اقتصاد جامعه ایرانی دانست و اضافه کرد: در بحث تولیدات داخلی مسؤولیت دولت و مجلس از سایر بخش‌های جامعه سنگین‌تر است.

امیرآبادی بیان کرد: هر کشوری با داشته‌های خود از صنایع تولیدی بومی حمایت می‌کند، با توجه به فراوانی منابع انرژی در ایران دولت می‌تواند با گازرسانی رایگان به واحدهای تولیدی از این واحدها حمایت کند. دولت برای این مسئله دیگر عذر نداشتن بودجه را نمی‌تواند مطرح کند.

وی با بیان اینکه مالیات عملکرد اغلب از جیب تولیدکنندگان داده می‌شود نه مصرف کنندگان عنوان کرد: عدم دریافت مالیات عملکرد از واحدهای تولیدی به مدت چند سال یکی از مهم‌ترین راه‌های حمایت از صنایع تولیدی داخلی است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تلاش تولیدکنندگان در راستای رعایت حقوق مصرف کنندگان را ضروری برشمرد و تصریح کرد: اگر تولیدکنندگان با رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، آنان را از تولیدات خود راضی نگه دارند دیگر نیاز پیدا نمی‌کنند که به بانک‌ها و صرافی‌ها التماس کنند چرا که رضایت مردم، حمایت آنان را در پی خواهد داشت و با وجود پشتوانه مردمی پیشرفت همه جانبه حاصل خواهد شد.

امیرآبادی با بیان اینکه خدمات پس از فروش در ایران خیلی قابل قبول نیست عنوان کرد: خدمات پس از فروش از بهترین راه‌های تبلیغ تولیدات و جذب اقبال مردمی است که تولیدکنندگان باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

وی تشریح کرد: مردم ایران در نظر داشته باشند که با خرید کالاهای ایرانی کارگران ایرانی مشغول به کار می‌شوند؛ حتی اگر کالاهای تولیدی داخل در حال حاضر کیفیت لازم را ندارند ضروری است برای پیشرفتشان از آن‌ها حمایت کنیم، راهی که کشورهای توسعه یافته رفته‌اند همین است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تأکید بر حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی عنوان کرد: نتیجه استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی و عدم امکان رصد اطلاعات امنیتی این شد که نیروهای داعش تا نزدیک صحن علنی مجلس رسیدند.

امیرآبادی بیان کرد: ساختار نظام اسلامی ایران به گو‌نه‌ای‌ است که وقتی ولی فقیه دستور به انجام کار یا عدم انجام کاری را می‌دهند اجرای آن ضروری است؛ وقتی مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند ورود به حریم شخصی افراد حرام شرعی است، یعنی حرام است و چنین اقدامی صورت نمی‌گیرد ولی برخی این مسئله را دستاویزی برای عدم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: مدیران پیام‌رسان‌های داخلی نیز باید کیفیت پیام‌رسان‌ها را ارتقا دهند تا ضمن جلب رضایت عمومی مردم از حمایت آنان بهره‌مند شوند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیام رسان تلگرام از روز نخست دارای چنین کیفیتی نبوده و با حمایت عمومی به این نقطه رسیده است افزود: پیام‌رسان‌های داخلی مانند سروش نیز برای ارتقاء سطح کیفی خود نیازمند حمایت مردمی هستند.

امیرآبادی اضافه کرد: انتظار می‌‌رود در سال حمایت از کالای ایرانی هر فرد در جامعه به میزان توان خود در این راه گام بردارد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcaomni.49nea15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما