دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : 63629
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر حوزه‌های علمیه تأکید کرد

ضرورت نگاه جامع و متوزان در مدیریت آموزش و پرورش/فعالیت های هنری در مدارس تقویت شود

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه گفت: مدیران آموزش و پرورش و تمام مراکز علمی و فرهنگی باید یک رویکرد جامع و متوازن در زمینه تعلیم و تربیت داشته باشند و این نگاه و رویکرد جامع باید از مدیریت شروع شود تا به رده‌های پائین نیز سرایت کند.
ضرورت نگاه جامع و متوزان در مدیریت آموزش و پرورش/فعالیت های هنری در مدارس تقویت شود
ضرورت نگاه جامع و متوزان در مدیریت آموزش و پرورش/فعالیت های هنری در مدارس تقویت شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی عصر امروز در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش استان قم که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد با بیان اینکه تعلیم و تربیت وظیفه‌ای مهم است که بر عهده آموزش و پرورش است اظهار کرد: باید در مسئله تعلیم و تربیت نگاه جامع داشته باشیم.

وی افزود: مدیران آموزش و پرورش و تمام مراکز علمی و فرهنگی باید یک رویکرد جامع و متوازن در زمینه تعلیم و تربیت داشته باشند و این نگاه و رویکرد جامع باید از مدیریت شروع شود تا به رده‌های پائین نیز سرایت کند.

مدیر حوزه‌های علمیه تأکید کرد: نگاه و رویکرد جامعه در عرصه‌ مدیریت تعلیم و تربیت باید مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرد و این مسئله‌ای مهمی است که باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای علمی معلمان استان قم ادامه داد: بدون تردید اگر در حدود ۱۴۰۰ مدرسه‌ای که در استان قم وجود دارد، یک نگاه و رویکرد جامع و متوازنی وجود داشته باشد، شاهد ارتقای جایگاه آموزش و تربیت خواهیم بود، همچنین اعتلا و ارتقای اعتقادی، علمی و فکر معلمان نیز در افزایش سطح علمی و فرهنگی دانش‌‌آموزان تاثیر بسیار زیادی دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه به اهمیت هنر در تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: یکی از حوزه‌هایی که در آموزش و پرورش باید تقویت شود، مسئله هنر است چراکه گسترش هنر‌های روشن و بی‌شائبه در مدارس موجب نشاط آموزشی و ذوق فکری دانش آموزان می‌شود.

وی عنوان کرد: حوزه ادبیات نیز باید در آموزش و پرورش مورد توجه باشد چراکه اگر دانش آموزان در حوزه ادبیات تقویت شوند، دارای ذوق خواهند بود، همچنین باید به تقویت شعر، خط، تئاتر، گروه‌های سرود و مواردی از این قبیل که موجب افزایش نشاط می‌شود توجه کرد.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اهمیت تکریم معلمان گفت: اگر معلمان مورد تکریم و احترام قرار گیرند، دانش آموزان بهتری نیز تربیت می‌شوند و پرورش پیدا می‌کنند، البته معلمان نیز باید جایگاه و احترام خود را حفظ کنند تا شایسته احترام همه اقشار جامعه باشند.

وی تصریح کرد: ارائه تسهیلات صحیح و سنجیده به فرهنگیان بسیار خوب است که البته با تعمیم این تسهیلات می‌تواند گسترش بیشتری پیدا کند.

امام جمعه قم با تأکید بر اهمیت تحقیق و پژوهش در مدارس آموزش و پرورش افزود: تقویت و حمایت از فعالیت‌های علمی و پژوهشی در مدارس استان قم مسئله بسیار مهمی است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد چراکه برخی دانش‌آموزان از ذوق و استعداد علمی و تحقیقاتی زیادی برخوردار هستند.

وی با تأکید بر تقویت مسائل اخلاقی و اعتقادی در مدارس بیان کرد: مسائل اخلاقی و اعتقادی از اموری است که باید به صورت جدی دنبال شود چراکه حساسیت و هدف‌گیری ویژه‌ای بر روی استان قم است و سرمایه‌گذاری‌های زیادی در نیز انجام می‌شود که باید بر روی آن‌ها حساس باشیم.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اهمیت برنامه‌های آموزشی دانش آموزان به منظور ورود به جامعه گفت: آموزش‌هایی از قبیل آموزش زندگی مشترک و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به جامعه از مسائل مهمی است که باید با حفظ تمام موازین شرعی در آموزش و پرورش دنبال شود.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه مقاوم سازی و ایجاد فضای بانشاط در سطح مدارس استان باید مورد توجه باشد اظهار کرد: مسئله بی‌سوادی در استان قم قابل قبول نیست به همین دلیل باید مراقب بود تا آمار بی‌سوادی و حتی کم‌سوادی در استان زیاد نشود بلکه شاهد کاهش این آمار در استان قم باشیم.

امام جمعه قم در ادامه از تعداد زیادی مدارس دو شیفت در استان قم انتقاد کرد و گفت: وجود تعداد زیادی مدارس دو شیفت در استان قم نگران کننده است و باید برنامه‌ریزی صورت گیرد تا این معضل برطرف شود؛ وجود این تعداد مدارس دوشیفت شایسته استان قم نیست.

وی با بیان اینکه نقش و مسؤولیت دادن به دانش آموزان در مدیریت مدارس موجب شکل‌گیری شخصیت‌ آن‌ها می‌شود گفت: نظام مشاوره آموزش و پرورش باید نظامی فعال و پاسخگو باشد و این مسئله مهمی دیگر است که باید به آن توجه کرد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcf1vdv.w6dm0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما