دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 64305
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل کمیته امداد استان قم مطرح کرد

تحقق درآمد ماهانه یک میلیون تومان برای برخی مددجویان

قم نيوز : مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: در برنامه‌های سال جاری این کمیته ارائه آموزش‌های مهارتی به هفت هزار و 500 خانوار مددجوی کمیته امداد استان قم پیش بینی شده است.
ارائه آموزش‌های مهارتی به 7500 مددجوی کمیته امداد/تحقق درآمد ماهانه یک میلیون تومان برای برخی مددجویان
ارائه آموزش‌های مهارتی به 7500 مددجوی کمیته امداد/تحقق درآمد ماهانه یک میلیون تومان برای برخی مددجویان
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار امروز با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد استان قم در حوزه اشتغال اظهار کرد: در برنامه‌های این حوزه به دنبال کیفیت بخشی هستیم، نه اینکه وامی را پرداخت کنیم و یک مددجو را مقروض کنیم، باید با پرداخت وام به یک مددجوی کمیته امداد، یک منبع درآمد برای او ایجاد شود.

وی ادامه داد: امسال به دنبال این هستیم که هزار و 200 خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان قم را از طریق اشتغال از چرخه حمایت خارج کنیم، همچنین در سال جاری اشتغال 500 مددجوی این کمیته را از طریق کاریابی‌ها در برنامه داریم.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: امسال به دنبال رشد 100 درصدی نسبت به سال گذشته در اعزام مددجویان به سفر مشهد هستیم، همچنین در برنامه‌های سال جاری کمیته امداد استان قم ارائه آموزش‌های مهارتی به هفت هزار و 500 خانوار مددجوی این کمیته پیش بینی شده است.

میرشکار با اشاره به کمک معیشتی کمیته امداد استان قم به مددجویان اظهار کرد: این نهاد در ابتدای ماه رمضان به حساب هر مددجوی خود 50 هزار تومان واریز کرد تا آنها بتوانند در این ماه نسبت به تامین مایحتاج خود اقدام کند، هزینه اجرای این طرح دو میلیارد و 700 میلیون تومان شد و این کمک معیشت کمیته امداد استان قم در ماه رمضان با سبد کالای دولت برای این ماه متفاوت بود.

وی ادامه داد: سال گذشته 100 خانوار روستایی مددجوی کمیته امداد را در استان قم شناسایی کردیم تا پنل‌های خورشیدی را در منازل آن‌ها نصب کنیم، اما در ماه‌های پایانی سال 96 به دلیل افزایش قیمت دلار، در زمینه خریداری پنل‌های خورشیدی مشکلاتی به وجود آمد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم در پایان خاطرنشان کرد: امسال صندوق کارآفرینی امید به تعدادی از مددجویان این کمیته تسهیلاتی به میزان 30 میلیون تومان و بدون ضامن پرداخت خواهد کرد تا آن‌ها بتوانند پنل‌های خورشیدی را برای نصب در منازلشان خریداری کنند، این پنل‌های خورشیدی تاکنون در تعدادی از منازل مددجویان کمیته امداد در روستاهای سراجه و این اقدام کهک نصب شده است که ماهیانه یک میلیون تومان درآمد برای آن‌ها دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchmxn-.23nkvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما