کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام رفیعی:

عربستان به دنبال تضعیف نظام اسلامی در ایران است/ قوه مجریه مانع از گرانی در جامعه شود

خبرگزاری فارس , 2 خرداد 1397 ساعت 1:04

استاد حوزه علمیه قم گفت: رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا نظام اسلامی را تضعیف کنند.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جلسه سخنرانی در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به افزایش قیمت اجناس در بازار اظهار کرد: اخیرا شاهد افزایش اجناس در بازار بودیم که از بی انصافی برخی از افراد حکایت دارد، در حالی که تنها روابط ایران با آمریکا کاهش پیدا کرده است، به صورت کاذب با بی انصافی موج گرانی در جامعه ایجاد می‌شود و این موج هم باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: به دلیل بی تدبیری شاهد دعواهای داخلی بین تولیدکنندگان هستیم، در حالی که آن‌ها باید به دنبال مقابله با خواسته دشمن باشند، رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا نظام اسلامی را تضعیف کنند، غربی‌ها از جمله آمریکایی‌ها هم به دنبال تحریم ایران هستند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: رئیس قوه مجریه، رئیس قوه مقننه و وزرا باید مانع از مشکل گرانی در جامعه شوند، این که این افراد که متولی هستند، از مساله گرانی در صدا و سیما گلایه می‌کنند، جای تعجب دارد.

رفیعی با اشاره به وظایف مردم در قبال یکدیگر اظهار کرد: از جمله سخت ترین وظایف برادری کردن در حق یکدیگر و رعایت انصاف است، اما اکنون در زندگی فعلی مردم شاهد بی توجهی آن‌ها نسبت به این وظایف هستیم.

وی ادامه داد: انسان برای این که به سعادت برسد، باید ذکر بگوید، برای این که انسان ذاکر به درگاه الهی نزدیک شود، باید رفتار و گفتار درست داشته باشد، انسانی که غافل باشد، ذاکر نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: کسی ذاکر است که از غفلت‌ها پرهیز کند و به مسیر خودش توجه داشته باشد، توجه به خداوند معنای ذکر است و در رفتار و گفتار افراد نمود این مساله قابل مشاهده است، استمرار در ذکر، دستور خداوند به انسان‌های مومن است.

رفیعی با اشاره به ویژگی‌های ائمه معصومین اظهار کرد: بعد از رحلت رسول اکرم(ص)، ائمه اطهار(ع) ارتباط بین زمین و آسمان را حفظ کردند، جبرئیل پس از درگذشت رسول اکرم(ص بر حضرت زهرا(س) نازل می‌شد و اخباری در خصوص آینده را به این بانوی بزرگوار می‌داد.

وی ادامه داد: بعد از ارتحال رسول اکرم(ص) باب وحی تشریعی بسته شد، اما به واسطه ائمه معصومین(ع) ارتباط بین فرشتگان و آسمان‌ها با مردم ادامه پیدا کرد، ائمه معصومین(ع) علم لدنی داشتند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: براساس روایتی پدران معنوی امت، رسول اکرم(ص) و امام علی(ع) هستند، البته بین ارتباط پدر و فرزند با ارتباط معنوی تفاوت وجود دارد.

رفیعی در پایان اعتقاد به منجی را اعتقاد بسیاری از فرقه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: بنابر اعتقاد شیعیان، امام زمان(عج) زنده است و راه ارتباط با این امام معصوم باز است، شیعیان می‌توانند امام زمان(عج) را مورد خطاب خود قرار بدهند.

انتهای پیام/138
 


کد مطلب: 64380

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/64380/عربستان-دنبال-تضعیف-نظام-اسلامی-ایران-قوه-مجریه-مانع-گرانی-جامعه-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir