شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 64547
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

آیت الله سعیدی: پیش از تلاوت قرآن، موانع اثرگذاری آن بر انسان باید برطرف شود

قم نيوز : تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(سلام الله علیها) با بیان این که اگر می‌خواهیم تلاوت قرآن کریم برای ما تأثیر واقعی داشته باشد، باید از موانع این تأثیرگذاری دوری کنیم، عنوان کرد: ترک گناه، توبه و بازگشت به‌سوی خدا، استغفار از گناهان و توسل به ائمه اطهار(ع) از جمله کارهایی است که پیش از تلاوت قرآن کریم باید انجام دهیم.
پیش از تلاوت قرآن، موانع اثرگذاری آن بر انسان باید برطرف شود
پیش از تلاوت قرآن، موانع اثرگذاری آن بر انسان باید برطرف شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در آیین ترتیل خوانی بانوان در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س)، ضمن تسلیت سالروز ارتحال حضرت خدیجه سلام‌الله علیها اظهار داشت: آیین ترتیل خوانی بانوان در حرم مطهر هرسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

وی به‌ضرورت توجه به آداب تلاوت قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در اسلام، برای هر عبادتی آدابی ذکرشده است که اهتمام به آن‌ها، اثرگذاری آن عمل و عبادت را بیشتر می‌کند. تلاوت قرآن کریم نیز از اعمالی است که درآیات قرآن و روایات معصومین(ع) برای آن آدابی ذکرشده است.

امام جمعه قم بابیان این‌که قرآن کریم دارای آدابی ظاهری و باطنی است، گفت: آداب ظاهری قرآن کریم شامل وضو داشتن، حفظ احترام قرآن و... است که توصیه به رعایت آن شده و در کنار این آداب، قرآن کریم آداب باطنی هم دارد که همه ما باید به‌اندازه توانمان نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.

وی در تبیین آداب باطنی قرآن کریم گفت: در تلاوت قرآن کریم باید به چند مسئله توجه کنیم، ازجمله توجه به عظمت خدا و عظمت کلام خدا، تدبر در معانی قرآن و توجه به این‌که این قرآن پیش‌ازاین که به انسان‌ها برسد، از سوی خداوند بر قلب و جان پیامبر(ص) نازل‌شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: زمانی که انسان در حال قرائت قرآن کریم است، باید بداند که در جای‌جای این کتاب آسمانی درس‌ها، پیام‌ها و عبرت‌هایی وجود دارد، باید آماده‌باشیم این درس‌ها و عبرت‌ها را بیاموزیم و خود را مخاطب آن‌ها قرار دهیم.

وی بابیان این‌که اگر می‌خواهیم تلاوت قرآن کریم برای ما تأثیر واقعی داشته باشد، باید از موانع این تأثیرگذاری دوری‌کنیم، گفت: ترک گناه، توبه و بازگشت به‌سوی خدا، استغفار از گناهان و توسل به ائمه اطهار (علیهم‌السلام) از کارهایی است که پیش از تلاوت قرآن کریم انسان باید انجام دهد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در پایان افزود: همین قرآن کریم بود که بر قلب مبارک رسول اکرم(ص) نازل شد و حضرت خدیجه سلام‌الله علیها، جناب سلمان و ابوذر این آیات را شنیدند و به مقامات بالایی دست یافتند؛ شما هم می‌تواند با این قرآن، به مقامات عالیه دست‌یابید.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfetdv.w6djjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما