سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 64648
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله سعیدی: نباید در مذاکره با غربی‌ها به دنبال لقمه نانی باشیم

قم نيوز : تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در مذاکرات با غربی ها باید با موضع قدرت‌ با آن‌ها سخن گفت، اظهار کرد: نباید جلوی قدرت و توان نظامی خود را گرفت تا بتوانیم لقمه نانی در سایه مذاکرات به دست آوریم.
نباید در مذاکره با غربی‌ها به دنبال لقمه نانی باشیم/حفظ عزت و موضع قدرت لازمه مذاکره با طرف‌های غربی
نباید در مذاکره با غربی‌ها به دنبال لقمه نانی باشیم/حفظ عزت و موضع قدرت لازمه مذاکره با طرف‌های غربی
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار اعضای ستاد قرارگاه فرهنگی مساجد استان قم در سالن محراب حرم مطهر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره زیاده‌خواهی‌های آمریکا و بهانه‌تراشی‌های آنان در تحریم ایران اسلامی اظهار کرد: مواضع ما در برابر جهانیان بر اساس دین و دستورات قرآن است که هیچ‌گاه از آن کوتاه نخواهیم آمد.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بر محور ولایت‌فقیه شکل‌گرفته است که نه‌تنها از آن کوتاه نمی‌آییم، بلکه این فکر و اندیشه و راهبرد را در عمل برای جهانیان توسعه می‌دهیم، افزود: آنچه امروز درباره نفوذ ایران در منطقه گفته می‌شود و از شرایط غرب برای مذاکره با ایران مطرح می‌شود، در راستای تقابل با این هدف عالی است؛ هدفی که توسط امام خمینی(ره) ترسیم شد و قرار است این انقلاب را در قالب تعالیم دینی برای جهانیان صادر کنیم.

امام ‌جمعه قم با اشاره به آیه 109 سوره بقره اظهار کرد: جوامعی که با آمریکا و غرب راحت تعامل می‌کنند، از این ‌جهت است که در این مسیر از ارزش‌های دینی و حتی بومی خود کوتاه آمده‌اند. همگان باید بدانند که ما بر اساس تعالیم دینی و اسلامی، هیچ‌گاه از ارزش‌های خود کوتاه نمی‌آییم و بدانیم استکبار هم از تفکرات و برنامه‌های شوم خود علیه ما کوتاه نخواهد آمد. در این مسیر هرچه از این ارزش‌ها عقب بنشینیم، آن‌ها گامی جلوتر می‌آیند و تا رسیدن به هدف نهایی خود که نابودی اسلام ناب است، پیشروی می‌کنند.

آیت الله سعیدی بابیان اینکه در تاریخ عبرت‌های زیادی در پیش روی انسان‌هاست که باید از آن‌ها درس گرفت، گفت: عبرت در آموزه‌های اسلام از بهترین عبادات است؛ امام صادق علیه‌السلام در اهمیت عبرت گرفتن از گذشته می‌فرمایند که بیشترین عبادت

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: عبرت‌ها باید نقش کلیدی در تصمیم‌گیری‌ها و عملکرد امروز و آینده ما داشته باشد، باید این مسئله مهم را ابتدا خود داشته باشیم و در ادامه در تمام سخنرانی‌ها و جلسات آن را به مردم گوشزد کنیم.

وی در ادامه به وجود مشکلات اقتصادی در جامعه اشاره کرد و گفت: مشکلات اقتصادی اهمیت زیادی دارد که مسئولان برای رفع آن باید همواره تلاش کنند، البته مردم باید بدانند که مشکلات و گرفتاری‌های اقتصادی نباید آن‌ها را نسبت به اصل انقلاب و نظام اسلامی دلسرد سازد.

آیت الله سعیدی ادامه داد: اگر عده‌ای بر مذاکره با آمریکا و غرب اصرار دارند، باید بدانند که لازمه این کار این است که کشور را در عرصه‌های مختلف تقویت کرد و با موضع قدرت‌ با آن‌ها سخن گفت. نباید جلوی قدرت و توان نظامی خود را گرفت تا بتوانیم لقمه نانی در سایه مذاکرات به دست آوریم.

وی حمایت از تولیدات داخلی را ابزاری برای قدرتمند شدن کشور عنوان کرد و گفت: باید کارآفرینان و صاحبان علم و فناوری در کشور مورد حمایت قرار گیرند تا بدین‌وسیله وابستگی به‌غیراز بین رفته و کشور با تکیه‌بر توان داخلی، از مشکلات عبور کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch6-n-.23nkkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما