چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 65377
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

آیت الله سعیدی: مخالفت با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها در مساجد اشتباه است

قم نيوز : تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: مخالفت با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها در مساجد که سازگار با سیره نبی مکرم اسلام(ص) است، با ادعای خدشه‌دار شدن شأن مسجد، اشتباه است.
مخالفت با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها در مساجد اشتباه است
مخالفت با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها در مساجد اشتباه است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ سید محمد سعیدی در نشست اعضای ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد استان قم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به جایگاه مساجد، گفت: مساجد به‌ویژه در ماه مبارک رمضان از کانون‌های پررفت‌وآمد مردم است که افراد به‌اندازه ظرفیت وجودی خود از این اماکن برای رسیدن به خدا استفاده می کنند.
وی اظهار داشت: اگر ظرفیت‌های موجود در مساجد به‌خوبی ارزیابی و نگاه‌ها نسبت به این مکان الهی اصلاح شود، مسجد رسانه‌ای برای تمامی اعصار خواهد بود.
امام‌جمعه قم با اشاره به آیات قرآن کریم درباره ساخت مسجدالحرام به دست حضرت ابراهیم علیه‌السلام، اظهار داشت: بر اساس این داستان قرآنی، وقتی انسانی کاری خالصانه را برای خداوند انجام دهد، خداوند به آن کار برکت داده و همگان از آن بهره‌مند می‌شوند.
وی بابیان این‌که مسجد تنها محلی برای اقامه نماز و رکوع و سجده نیست، گفت: با نگاهی به سیره نبی مکرم اسلام، تمامی کارهایی که این پیامبر الهی در مسجد انجام می‌دادند، کاربردی از کارآرایی های مسجد است؛ همچنین آن حضرت نسبت به برخی کارها که صحابه در مسجد انجام می‌دادند، مخالفتی نمی‌کردند که این امور نیز می‌تواند موردتوجه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعیدی با اشاره به برخی مخالفت‌ها از سوی جمعی از نمازگزاران با فعالیت‌های فرهنگی و دینی در مساجد گفت: مخالفت با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها در مساجد که سازگار با سیره نبی مکرم اسلام(ص) است، با ادعای خدشه‌دار شدن شأن مسجد، اشتباه است.
وی خاطرنشان کرد: فعالان فرهنگی باید مراقب باشند تمامی اموری که در مسجد انجام می‌شود، در مسیر رسیدن به ذکر الله باشد.
تولیت آستان مقدس ادامه داد: باید در امور مساجد به‌گونه‌ای رفتار شود که اقشار مختلف مردم را به این سنگر الهی جذب کند؛ باید مسجد را به همگان معرفی کرد تا با فراخوانی، مردم به‌سوی این پایگاه دینی بیایند.
وی بابیان این‌که کار خالصانه مردم را به‌سوی مساجد جذب می‌کند، ادامه داد: باید منافع مردم را به‌صورت صحیح و عاقلانه در مساجد نشان دهیم.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: مسجد پایگاه خداست، نباید کسی برای خود در مساجد پایگاه درست کند تا برای حفظ آن، در برابر کارهای درست دیگران هم ایستادگی کند.
خاطرنشان می‌شود در این نشست، حجت‌الاسلام‌ صحفی گزارشی از فعالیت‌های مسجد جامع قم ارائه داد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchqxn-.23nmqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما