چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 65615
منبع : خبرگزاری مهر
امیرآبادی در جمع خبرنگاران:

ظریف قمار برجام را باخته است/بررسی فروش سکه در کمیسیون امنیت ملی

قم نيوز : عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظریف قمار برجام را باخته است، گفت: اگر منتقدان دست دولتمردان را نگیرند، همه چیز را می‌بازند.
ظریف قمار برجام را باخته است/بررسی فروش سکه در کمیسیون امنیت ملی
ظریف قمار برجام را باخته است/بررسی فروش سکه در کمیسیون امنیت ملی
به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه باید مسائل سیاسی را کنار بگذاریم، گفت: آقای ظریف راست می گوید، همیشه با مالباخته‌ها اینگونه صحبت می‌کنند. ظریف یک قمار باخته است، او قمار برجام را باخته و اگر ما منتقدان دولت دست این قمارباختگان را نگیریم همه چیز را می بازند. ما باید به آقای ظریف کمک کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: دولت تمام تخم مرغ هایش را در سبد برجام گذاشت، سبد زمین خورد و تخم مرغ ها شکست. ما باید به آقای ظریف کمک کنیم تا بتواند بلند شود.

وی تصریح کرد: در راستای کمک به دولت هر طرح و لایحه ای که از سوی دولت به مجلس ارائه شود، سریعا در دستور کار قرار داده و بررسی می کنیم.

امیرآبادی افزود: عدم تصویب کنوانسیون های خارجی نشان دهنده عدم همراهی مجلس با دولت برای حل مشکلات اقتصادی نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: FATF، گروه اقدام مالی است که ۴۶ شرط برای ایران گذاشته و دولت آن را تبدیل به چهار لایحه کرده است که دو کنوانسیون و دو قانون است.

وی اظهارداشت: آمار و ارقام نشان می دهد که در دوره ای که FATF ما را در لیست سیاه قرار داده بود و تحریم ها نیز وجود نداشت، ما مشکلات مالی نداشتیم اما وقتی ما از لیست سیاه FATF تعلیق شدیم اما تحریم ها وجود داشت، نتوانستیم از ارتباطات بین المللی استفاده کنیم، لذا وقتی تحریم وجود دارد FATF معنا ندارد.

امیرآبادی افزود: FATF شامل ۸ کشوری است که تحت تسلط آمریکا قرار دارند بعلاوه ۲۸ کشور و دو نهاد بین المللی منطقه‌ای.

وی با بیان اینکه FATF در راستای شفافیت مبادلات مالی ایران خواستار تصویب لوایح چهارگانه است، گفت: تشدید تحریم‌ها وضعیتی نیست که بخواهیم مبادلات مالی خود را شفاف سازی کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال دولت می خواهد از سکه هایی که فروخته مالیات بگیرد اما قانونی در این خصوص وجود ندارد، دولت می تواند لایحه دو فوریتی ارائه کند، ما هم این لایحه را به تصویب می رسانیم.

امیرآبادی در خصوص استیضاح وزرا گفت: ما باید به افکار عمومی توجه کنیم، آقای سیف در دوران مشکلات موسسات مالی و اعتباری موفق عمل نکرد. رهبر انقلاب برای یک خط اعتباری مجوز شرعی داد اما بانک مرکزی تعلل کرد، تا زمانی که مردم به خیابان ریختند و اعتراضات بالا گرفت.

وی در تشریح این موضوع گفت: استفاده از خط اعتباری به این معنا است که بانک مرکزی به بانک ها پولی را قرض می‌دهد تا مشکلاتشان را حل کنند و بعد بانک ها منابعشان را جمع کنند و قرض بانک مرکزی را پس دهند.

امیرآبادی در خصوص اتفاقات روز گذشته افزود: بخشی از این اتفاقات به عملکرد مسئولان بازمی گردد. مردم ناراضی هستند، مردم از مجلس هم ناراضی هستند. آنها می‌گویند، چرا با دولت برخورد نمی کنید؟ حتی خواستار برخورد با قوه قضائیه نیز هستند.

وی با اشاره به اتفاقات روز گذشته در بازار تهران تصریح کرد: در روز روشن یک کامیون آجر را در خیابان جمهوری خالی کردند، آیا در روز عادی کسی می‌تواند در خیابان جمهوری یک فرغون آجر خالی کند؟ مسئولان امنیتی باید در این خصوص به مجلس پاسخ دهند.

وی اظهار داشت: بعد از آن هم ۲۰۰ نفر جمع شدند و مغازه داران را مجبور به تعطیلی مغازه هایشان کردند، این اقدامات هم سامازندهی شده است.

امیرآبادی با اشاره به اظهارات جان بولتن مبنی بر اینکه در تیرماه اتفاقاتی در ایران خواهد افتاد، گفت: دست سلطنت‌طلبان و منافقان در این آشوب‌ها دیده می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: در یک ماه گذشته سرمایه مردم یک چهارم شده و شیب ملایم گذشته سقوط کرده است.

وی گفت: به نظر من اگر استیضاح انجام شود، یک فکر و روح جدید در دولت دمیده می شود و با این اقدام می توان مشکلات را حل کرد.

امیرآبادی تاکید کرد: آقای سیف نمی تواند مملکت را خوب اداره کند، کجای دنیا می گویند بدون کف و سقف سکه بفروشید؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی از بررسی مربوط به فروش سکه ها در کمیسیون امنیت ملی خبر داد و گفت: کمیسیون امنیت ملی این موضوع را بررسی خواهد کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccpeqe.2bqps8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما