شنبه ۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : 65678
منبع : خبرگزاری فارس
مديركل استاندارد استان قم هشدار داد:

پرهیز از استفاده رنگ های مصنوعی در فرآورده‌های گوشتی /تعطیلی دو واحد تولید لبنیات

قم نيوز : مدیرکل استاندارد استان قم دامپزشکی، معاونت غذا و دارو و استاندارد در زمینه کنترل فرآورده گوشتی فعالیت دارند گفت: برخی اوقات با افزایش قیمت گوشت قرمز در فرآورده‌های گوشتی تقلب مشاهده می‌شود و گوشت سفید را جایگزین گوشت قرمز کرده و از رنگ‌های مصنوعی استفاده می‌شود.
پرهیز از استفاده رنگ های مصنوعی در فرآورده‌های گوشتی
پرهیز از استفاده رنگ های مصنوعی در فرآورده‌های گوشتی
به گزارش قم نیوز منصور فرزانه امروز با اشاره به شرایط صدور مجوز خمیر مرغ اظهار کرد:‌ مجوز تولید خمیر مرغ با شرایط خاصی صادر می‌شود و مراکزی مانند معاونت غذا و دارو، دامپزشکی و استاندارد باید بر آن کنترل داشته باشند تا خمیر مرغ سالم و بهداشتی تولید شود.

وی خاطرنشان کرد: فرآورده‌های گوشتی که از خمیر مرغ استفاده می‌کنند باید دارای لفافه‌های زرد رنگ باشند و روی آن نیز عبارت خمیر مرغ درج شود.

مدیرکل استاندارد استان قم دامپزشکی، معاونت غذا و دارو و استاندارد در زمینه کنترل فرآورده گوشتی فعالیت دارند گفت: برخی اوقات با افزایش قیمت گوشت قرمز در فرآورده‌های گوشتی تقلب مشاهده می‌شود و گوشت سفید را جایگزین گوشت قرمز می‌کنند و از رنگ‌های مصنوعی استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: 19 واحد تولیدی فرآورده گوشتی در استان وجود دارد ولی یک واحد تولید پودر استخوان به عنوان صنعت مکمل این کارخانه در استان وجود ندارد.

فرزانه یادآور شد: اگر یک واحد صنعتی تولید پودر استخوان در شهرک شکوهیه راه‌اندازی شود می‌توانند ضایعات را فرآوری و به پودر استخوان تبدیل کنند که به عنوان خوراک دام و طیور استفاده می‌شود.

وی با اشاره به فرآورده‌های لبنی گفت: پنج واحد تولیدی فعال وجود دارد که حدود 50 نوع فرآورده لبنی در استان تولید می‌کنند و دو واحد ایتام و لبن فردوس نیز تعطیل هستند.

انتهای پیام/ 139
https://qomnews.ir/vdcbw0b0.rhbszpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما