کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس خانه معدن استان قم مطرح کرد

پیگیری استخراج ترکیبات معدنی متنوع از دریاچه نمک/ظرفیت گردشگری معادن

خبرگزاری فارس , 12 تير 1397 ساعت 9:12

رئیس خانه معدن استان قم گفت: دریاچه نمک منبع بسیار خوب نمک، منیزیوم و لیتیوم است و به دنبال این امر هستیم که به جز نمکی که از دریاچه نمک و حوض السلطان قم استخراج می‌شود ترکیبات معدنی دیگر را استخراج کنیم.


به گزارش قم نیوز صابر عمو رسولی با اشاره به انواع معادن اظهار کرد: این معادن شامل فلزی و غیرفلزی است که آهن، مس، منگنز، طلا، سرب و روی در بخش معادن فلزی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: معادن غیر فلزی شامل خاک‌های صنعتی است. به عنوان مثال خاک آجرپزی و کائولن در استان وجود دارد که از جمله ذخایر خوب استان محسوب می‌شود.

وی به ذخایر غیر فلزی دریاچه نمک اشاره کرد و افزود: این دریاچه منبع بسیار خوب نمک، منیزیوم و لیتیوم است و به دنبال این امر هستیم که به جز نمکی که از دریاچه نمک و حوض السلطان قم استخراج می‌شود ترکیبات معدنی دیگر را استخراج کنیم.

عمو رسولی پیگیری جذب سرمایه‌گذار را از جمله امور در دستور کار ذکر کرد و افزود: معدن منگنز ونارچ به عنوان بزرگترین معدن منگنز خاورمیانه است که ذخیره عالی دارد و در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه در وضعیت اقتصادی کنونی معدن حرف اول را می‌زند و آورده خوبی می‌تواند داشته باشد گفت: کارگر، نگهبان و راننده لودر مشاغل مستقیم معدن هستند و در هنگام ورود ذخایر معادن به کارخانه مشاغل غیر مستقیم زیادی را پشتیبانی می‌کند.

رئیس خانه معدن استان قم خاطرنشان کرد: سنگ‌های زینتی فرصت شغلی بسیار خوبی برای کسانی است که در خانه می‌خواهند مشغول به کار باشند.

وی یادآور شد: در زمینه نمک درمانی در کل دنیا کار می‌شود که اتاقکی بانمک یا بخشی در دریاچه احداث می‌کنند و پای خود را داخل گل و لای و نمک فرو می‌برند که برای درمان دردهای مفصلی مفید است.

عمو رسولی با بیان اینکه با وجود آنکه مساحت استان کوچک است ولی سهم خوبی از معادن را دارد عنوان کرد: معدن در کل دنیا یک بخش گردشگری را می‌طلبد یعنی توریست‌ها از معادن بازدید می‌کنند که برای آنها لذت بخش است.

انتهای پیام/138


کد مطلب: 65855

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/65855/پیگیری-استخراج-ترکیبات-معدنی-متنوع-دریاچه-نمک-ظرفیت-گردشگری-معادن

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir