سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : 66843
منبع : خبرگزاری فارس
شهردار منطقه ۶ قم:

توجه ویژه‌ای به مناطق محروم داریم / افزایش سرانه فضای سبز در منطقه ۶ ضرورت دارد

قم نيوز : شهردار منطقه ۶ قم گفت: باتوجه به اسناد بالادستی که داریم و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مناطق محروم، اعتقاد ما بر این است که باید به مناطق محروم خدمت‌رسانی و توجه ویژه‌ای داشته باشیم به همین دلیل نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای این منطقه داریم.
توجه ویژه‌ای به مناطق محروم داریم / افزایش سرانه فضای سبز در منطقه ۶ ضرورت دارد
توجه ویژه‌ای به مناطق محروم داریم / افزایش سرانه فضای سبز در منطقه ۶ ضرورت دارد
به گزارش قم نیوز علی حاتمی‌فرد در مراسم افتتاح ۲۸ پروژه منطقه ۶ قم که در مسجد حضرت معصومه (س)‌ برگزار شد اظهار کرد: منطقه ۶ از پرجمعیت‌ترین مناطق شهر قم است و هزار و ۱۰۰ هکتار مساحت دارد که حدود ۱۰ درصد شهر را شامل می‌شود.

وی افزود: از ۱۸۰۰ هکتار بافت فرسوده موجود در شهر قم حدود ۴۰۰ هکتار در این منطقه وجود دارد، لذا منطقه مناسبی برای زندگی در برخی بخش‌های این منطقه وجود ندارد و تلاش می‌کنیم که این مشکل را برطرف کنیم.

شهردار منطقه ۶ قم خاطرنشان کرد: باتوجه به اسناد بالادستی که داریم و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مناطق محروم، اعتقاد ما بر این است که باید به مناطق محروم خدمت‌رسانی و توجه ویژه‌ای داشته باشیم به همین دلیل نیز برنامه‌‌‌های ویژه‌ای برای این منطقه داریم که البته برنامه‌ها تنها در خصوص کالبد فیزیکی شهر نیست بلکه در خصوص آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی که افتتاح می‌شود تنها بخشی از پروژه‌های ما در این منطقه است و باقی پروژه‌ها نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

حاتمی‌فرد در خصوص منابع مالی منطقه ۶ عنوان کرد: منابع مالی در منطقه ۶ بسیار محدود است و ما اعتقاد داریم که برخی از هزینه‌های مناطق غیر محروم نیز باید در مناطق محروم هزینه شود.

وی با بیان اینکه باتوجه به جمعیت منطقه ۶ سرانه فضای سبز در این منطقه پایین است تصریح کرد: در گذشته تعداد بوستان‌ها در این منطفه بسیار کم بود که ما در سال‌های اخیر سعی کردیم فضای سبز منطقه را توسعه دهیم اما همچنان سرانه فضای سبز در منطقه بسیار پایین است.

شهردار منطقه ۶  قم بیان کرد: یکی از بوستان‌هایی که در این منطقه احداث شده است، بوستان خانواده است که خانواده‌ها می‌توانند از این بوستان‌ به راحتی استفاده کنند، همچنین در حال ساخت بوستان بانوان هستیم و تلاش می‌‌کنیم این بوستان‌ نیز به زودی به بهره‌برداری برسد.

وی عنوان کرد: باوجود تمام مشکلات اقتصادی و مالی که در کشور وجود دارد اما تمام تلاش ما ارائه خدمات بهتر به مردم و پیشرفت و توسعه منطقه و شهر قم است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgw793.ak93t4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما