چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : 66909
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله اعرافی: هیچ شهری عظمت و ظرفیت قم را ندارد

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه هیچ شهری عظمت و ظرفیت قم را ندارد،‌ گفت: باید عظمت این شهر را باور داشته باشیم.
هیچ شهری عظمت و ظرفیت قم را ندارد
هیچ شهری عظمت و ظرفیت قم را ندارد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی در مراسم افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های منطقه ۷ شهرداری قم که در مسجد رضوی برگزار شد ضمن تشکر از تلاش‌های مجموعه مدیریت شهری و شهردار قم، اظهار کرد: با حضور آقای سقائیان‌نژاد به عنوان شهردار قم، فصل جدیدی در ارائه خدمات به مردم شهر قم شروع شد و افتتاح ۲۰۰ پروژه با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان در این ایام بسیار دلگرم‌کننده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: بدون تردید همراهی مردم در بهره‌برداری و تکمیل پروژه بسیار مؤثر است و جای تقدیر دارد چراکه هیچ پروژه‌ای جز با همراهی و همکاری مردم تکمیل و افتتاح نمی‌شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه در منطق اسلام، شهری نمونه و الهی است که شاخص‌هایی داشته باشد، گفت: اولین شاخص شهر اسلامی و الهی این است که آن شهر مرکز عبادت و توجه به خدا باشد بنابراین اگر در شهری به خداوند متعال و ارزش‌های الهی و اسلامی توجه نشود، آن شهر اسلامی و الهی نیست.

وی عنوان کرد: وجود امنیت در شهر، دسترسی مردم به تمام امکانات، رعایت عدالت، آبادی و با نشاط بودن شهر نیز از دیگر شاخص‌هایی شهر اسلامی و الهی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: در شهر الهی، مسئولان باید اهل تلاش و برنامه‌ریزی و مردم باید اهل تعاون، همکاری و مشارکت باشند و بدون تردید شاخص‌هایی که بیان شد بدون این دو مورد محقق نخواهد شد.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری مردم با شهرداری، بیان کرد: قم شهر بسیار بزرگ و با ظرفیت‌های بی‌نظیری است و باید عظمت این شهر را باور داشته باشیم؛ بنده به حدود ۷۰ کشور سفر کرده‌ام و به‌جرئت می‌توان گفت که هیچ شهری عظمت و ظرفیت قم را ندارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی در ادامه به بیان ظرفیت حوزه‌های علمیه در شهر قم پرداخت و گفت: حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین پایگاه معارف الهی در دنیا است و در حال حاضر از حدود ۱۴۰ کشور دانش‌پژوه برای کسب معارف الهی در شهر قم حضور دارند و این یک ظرفیت بسیار بزرگ و کم‌نظیر است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjhhem.uqemyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما